Είναι εύκολο να αποσπάται η προσοχή μας και να χάνουμε τη συγκέντρωσή μας κατά τη διάρκεια μιας πολυάσχολης ημέρας, ειδικά αν είστε εργαζόμενη μαμά.
Αν πιάνετε τον εαυτό σας να θέλει να βελτιστοποιήσει την ημέρα σας, αλλά να μην έχει τον πνευματικό χώρο για να το κάνει, παρακάτω θα βρείτε πέντε συμβουλές παραγωγικότητας που θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε καλύτερα τις μέρες σας.
1. Γράψτε τις 3 κορυφαίες προτεραιότητές σας
Για τις εργαζόμενες μητέρες, μέσα στη βιασύνη της πρωινής ρουτίνας – αφήνετε τα παιδιά στον παιδικό σταθμό ή στο σχολείο και μετά ξεκινάτε τα επαγγελματικά τηλεφωνήματα και συμμετέχετε σε συσκέψεις ή πηγαίνετε στη δουλειά σας όλη μέρα – μπορεί να είναι δύσκολο να θυμηθείτε όλα τα πράγματα που υπάρχουν στη συνεχώς αυξανόμενη λίστα με τις υποχρεώσεις σας.
Διαβάστε επίσης: Γονείς: Πώς να εξασκήσετε την υπομονή
Ξεκινώντας το πρωινό σας γράφοντας 2 ή 3 από τις κορυφαίες εκκρεμότητές σας, θα σας βοηθήσει να παραμείνετε στο σωστό δρόμο και θα σας επιτρέψει να επικεντρωθείτε εκ νέου όταν οι αναπόφευκτοι περισπασμοί έρθουν στο δρόμο σας.
2. Ξεκαθαρίστε την ατζέντα σας
Αν είστε καταβεβλημένοι από τον όγκο των υποχρεώσεων, ήρθε η ώρα να ανακτήσετε τον έλεγχο. Αξιολογήστε αν κάθε αίτημα συνάντησης που λαμβάνετε αποτελεί πολύτιμη χρήση του χρόνου σας. Απορρίψτε ευγενικά αν δεν είναι.
Αρχίστε να συνηθίζετε να βλέπετε μπροστά στην επόμενη εβδομάδα (ή δύο) και να επιλέγετε δύο με τρεις ημέρες την εβδομάδα, όπου θα αφιερώνετε χρόνο για τον εαυτό σας.
Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα διάλειμμα μισής ώρας για να πάρετε μια ανάσα, να φάτε ένα κανονικό γεύμα, να ελέγξετε τα emails σας χωρίς διακοπή ή ακόμη και να πάτε στο γυμναστήριο στη μέση της ημέρας – ό,τι κι αν είναι, αυτός ο χρόνος πρέπει να είναι όλος δικός σας. Φυλάξτε τον.
3. Κάντε χρόνο για στρατηγική σκέψη
Δώστε στον εαυτό σας κάποιο δημιουργικό χώρο όπου είναι ήσυχα για να σκεφτείτε καλύτερα. Αν εργάζεστε από το σπίτι ή σε γραφείο και βρίσκεστε συνεχώς σε υπολογιστή, κλείστε όλες τις καρτέλες που έχετε ανοιχτές και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, βάλτε το τηλέφωνό σας στο αθόρυβο και επικεντρωθείτε στην σκέψη.
Η ιεράρχηση αυτής της προτεραιότητας με την απαλλαγή από τους περισπασμούς μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε την καριέρα σας και να ανοίξετε νέες ευκαιρίες που δεν γνωρίζατε ότι υπήρχαν.
4. Πάρτε 10 λεπτά για (εγκεφαλικό) διάλειμμα
Αν και φαίνεται αντιφατικό, το να επιτρέπετε στον εγκέφαλό σας να ξεκουράζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμη και για λίγα μόνο λεπτά, μπορεί να μας κάνει πιο παραγωγικές και να αποτρέψει την εξουθένωση.
Αυτή η μελέτη του National Instutitue of Health δείχνει ότι ο εγκέφαλός μας δεν είναι προορισμένος να κάνει multitasking όσο απαιτεί ο σύγχρονος κόσμος μας, οδηγώντας σε λιγότερο αποτελεσματική λήψη αποφάσεων.
5. Κάντε παύση πριν πείτε «ναι»
Αν έχετε την τάση να λέτε «ναι» παρόλο που δεν έχετε χρόνο, δοκιμάστε να κάνετε μια παύση πριν το πείτε. Αξιολογήστε αν η εργασία είναι μέσα στο αντικείμενο της δουλειάς σας.
Πρόσφατες έρευνες είχνουν ότι οι γυναίκες τείνουν να αναλαμβάνουν περισσότερες εργασίες και καθήκοντα που σχετίζονται με τη διοίκηση, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν αποζημιώνονται γι’ αυτό, με αποτέλεσμα υψηλότερα ποσοστά επαγγελματικής εξουθένωσης.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, το «θα επικοινωνήσω μαζί σας» είναι μια απολύτως αποδεκτή απάντηση που μπορεί να σας δώσει περισσότερο χρόνο και χώρο για να αποφασίσετε αν έχετε τη δυνατότητα να αναλάβετε περισσότερη δουλειά.
Το να μάθετε να αρνείστε και να θέτετε καλύτερα όρια είναι σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να μάθετε και μπορούν να οδηγήσουν σε αισθήματα ενδυνάμωσης και αυτονομίας.