Αν το παιδί σας δυσκολεύετε με τα μαθηματικά και γενικά προτιμά να ακούει μουσική όταν διαβάζει, μπορεί να ανησυχείτε ότι αυτό μπορεί να επηρεάζει τη συγκέντρωση του.
Κι όμως, η ακρόαση μουσικής κάνει την εκμάθηση των μαθηματικών πιο ευχάριστη, διατηρεί τη δέσμευση των μαθητών και βοηθά στην ανακούφιση των φόβων ή των ανησυχιών που σχετίζονται με το μάθημα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Educational Studies.
Οι ερευνητές λένε ότι αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να αυξήσει τα κίνητρα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η εκτίμηση των μαθητών για τα μαθηματικά.
Διαβάστε επίσης: Παιδί: Η δεξιότητα που πρέπει να του μάθουμε πριν πάει να σπουδάσει
Η μουσική είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας, βοηθώντας τους μαθητές να παραμείνουν συγκεντρωμένοι και αφοσιωμένοι κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Διάβασμα και μουσική από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο
Οι μελετητές ανέλυσαν τα δεδομένα 55 σχετικών μελετών από όλο τον κόσμο που δημοσιεύτηκαν από το 1975 έως το 2022. Αυτό περιλάμβανε σχεδόν 78.000 νεαρά άτομα, από μικρά παιδιά στο νηπιαγωγείο μέχρι φοιτητές πανεπιστημίου.
Οι μαθητές υποβλήθηκαν σε τεστ μαθηματικών πριν και μετά από μουσικές παρεμβάσεις. Με την πάροδο του χρόνου, παρατηρήθηκε ότι οι επιδόσεις των παιδιών στα μαθηματικά βελτιώθηκαν.
Πιο συγκεκριμένα, το 73% των μαθητών που χρησιμοποιούσαν τη μουσική για να διαβάσουν είχαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις από τους συνομίληκούς τους που δεν έλαβαν καμία μουσική παρέμβαση.
Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι η μουσική είναι ιδιαίτερα βοηθητική στην αριθμητική και έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στους νεότερους μαθητές που μαθαίνουν τις θεμελιώδεις μαθηματικές έννοιες.
Οι συγγραφείς υπογραμμίζουν τις ομοιότητες μεταξύ μαθηματικών και μουσικής, όπως η χρήση συμβόλων και συμμετρίας, η ανάγκη για αφηρημένη σκέψη και ποσοτική λογική.
Για παράδειγμα, οι μουσικές νότες μπορούν να απεικονιστούν ως κλάσματα και να προστεθούν για να σχηματίσουν διάφορα μουσικά μέτρα.
«Η ενθάρρυνση των καθηγητών μαθηματικών και μουσικής να σχεδιάζουν μαθήματα από κοινού θα μπορούσε να βοηθήσει να μειωθεί το άγχος των μαθητών για τα μαθηματικά, ενώ παράλληλα θα ενίσχυε την επίδοσή τους», προτείνουν οι ερευνητές.