Πολλοί γονείς θεωρούν ότι το διάβασμα του παιδιού για το σχολείο δεν είναι δικό τους καθήκον.
Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που διαβάζουν με τους γονείς τους ή έστω λαμβάνουν κάποια βοήθεια από αυτούς στην ηλικία μεταξύ τριών έως επτά ετών έχουν πιο ανεπτυγμένες γνωστικές ικανότητες σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που δεν έχουν βοήθεια.
Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του University College του Λονδίνου και το Πανεπιστημίου του Essex εξέτασαν στοιχεία από 8.000 παιδιά και τις μητέρες τους, που συγκεντρώνονταν για περισσότερα από 16 χρόνια για να καταλάβουν ποιες συνθήκες επηρεάζουν την πρώιμη ανάπτυξη του παιδιού.
Διαβάστε επίσης: Παιδί: Εκτός από το σώμα, τα αθλήματα «γυμνάζουν» και τον εγκέφαλο
Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ότι οι μητέρες που περνούν το χρόνο τους κάνοντας εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τα παιδιά τους – όπως η ανάγνωση και η βοήθεια στις εργασίες – τείνουν να έχουν τα παιδιά με τις καλύτερες γνωστικές ικανότητες.
Η σημασία της αυτονομίας
Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι πρέπει να λύνετε εσείς τις ασκήσεις του παιδιού. Η πρόθεσή σας μπορεί να είναι καλή, αλλά με το να λύνετε τις ασκήσεις του αντί για εκείνο, του στερείτε σημαντικές δεξιότητες που είναι χρήσιμο να αναπτύξει.
Οι ασκήσεις για το σχολείο δεν περιορίζονται απλά στην επίλυση.
Προσφέρουν μια πληθώρα οφελών όπως η ανάπτυξη της αυτονομίας του παιδιού, η ικανότητα να ανακαλύψει ποια μέθοδος μελέτης και επίλυσης είναι η καλύτερη για αυτό, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του καθώς και των οργανωτικών ικανοτήτων του.
Οι ειδικοί προτείνουν να διαβάζετε το παιδί μέχρι να ολοκληρωθεί η διδασκαλία όλων των γραμμάτων.
Όταν παρατηρήσετε ότι καταφέρνει κάποια πράγματα μόνο του, απομακρυνθείτε, εξηγώντας ότι τα πηγαίνει εξαιρετικά και ότι είστε διαθέσιμοι για ό,τι χρειαστεί.
Η αυτονομία σχετίζεται με την αίσθηση παραγωγικότητας και επιτυχίας και κατ’ επέκταση με την αυτοεκτίμηση.
Αν δεν αφήσουμε στο μικρό μας τον χώρο να είναι παραγωγικό και αποτελεσματικό βασιζόμενο στις δικές τους δυνάμεις, δεν θα το βοηθήσουμε να χτίσει μια καλή εικόνα για τον εαυτό του.