Σίγουρα, η υπερβολική ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια δεν ωφελεί τη συνολική υγεία του ανθρώπου, ήδη από την παιδική ηλικία. Δεν είναι καλό για κανέναν να βρίσκεται πολλές ώρες μπροστά σε μια οθόνη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το να αφιερώνει λίγες ώρες μέσα στην εβδομάδα στο gaming είναι καταστροφικό.
Μια σχετική έρευνα οδηγεί σε μεγάλη ανατροπή σχετικά με τα βιντεοπαιχνίδια, τα οποία συνδέει με τη βελτίωση της ψυχικής υγείας. Σύμφωνα με τη μελέτη, που διεξήχθη στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, το gaming σε μέτριο βαθμό μπορεί στην πραγματικότητα να επηρεάσει θετικά τη ψυχολογία, δημιουργώντας χαρά και ικανοποίηση.
Τι υποστηρίζει η έρευνα για το gaming
Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον Hiroyuki Egami, Ph.D., Επίκουρο Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Nihon, εκμεταλλεύτηκε μια κατάσταση που προέκυψε στην πανδημία, όταν δημιουργήθηκαν ελλείψεις σε δημοφιλείς κονσόλες παιχνιδιών. Ως αποτέλεσμα, πολλοί έμποροι χρησιμοποίησαν λοταρίες για να καθορίσουν ποιος θα μπορούσε να αγοράσει τις πολυπόθητες συσκευές. Με αυτό τον τρόπο, οι ερευνητές είχαν τη δυνατότητα να συγκρίνουν την ψυχική υγεία των νικητών που απέκτησαν νέες κονσόλες με εκείνων που δεν το έκαναν.
Δαιβάστε επίσης: Άσκηση: 10 δευτερόλεπτα είναι αρκετά για την ενίσχυση της εγκεφαλικής υγείας του παιδιού
Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Nature Human Behaviour, συμμετείχαν σχεδόν 100.000 Ιάπωνες μεταξύ 10 και 69 ετών, μεταξύ Δεκεμβρίου 2020 και Μαρτίου 2022. Από αυτούς, περίπου οι 8.200 είχαν συμμετάσχει σε λοταρίες για τις κονσόλες. Οι νικητές εμφάνισαν σημαντικές βελτιώσεις στην ψυχική υγεία σε σύγκριση με εκείνους που δεν κέρδισαν κονσόλες.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα οφέλη άρχισαν να μειώνονται αισθητά όταν οι ώρες που κάποιος αφιέρωνε στο gaming ξεπερνούσαν τις τρεις την ημέρα.
Η ισορροπία είναι το παν
Αυτά τα ευρήματα αμφισβητούν την πεποίθηση ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι επιβλαβή για την ψυχική υγεία. Μας δείχνουν ότι ανάλογα με την προσωπικότητα του ατόμου και τη συχνότητα, τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να χρησιμεύσουν ως πηγή ανακούφισης από το στρες, να δημιουργήσουν αίσθηση ικανοποίησης από τα επιτεύγματα της νίκης, να ενθαρρύνουν τις κοινωνικές συνδέσεις και να προσφέρουν ψυχαγωγία και χαρά.
Φυσικά, η μελέτη είχε περιορισμούς, γιατί πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας που οι άνθρωποι είχαν κλειστεί περισσότερο στα σπίτια τους. Εκείνη την περίοδο, μάλιστα, το άγχος και το στρες αυξήθηκαν πολύ, οπότε και η διέξοδος του gaming έκανε τη διαφορά.
Ωστόσο, αυτή η έρευνα παρέχει μερικά ισχυρά στοιχεία για τα οφέλη των βιντεοπαιχνιδιών. Δεν αναιρεί, όμως σε καμία περίπτωση, τις αρνητικές συνέπειές τους αν ο χρόνος ξεπεράσει τα φυσιολογικά όρια των λίγων ωρών την εβδομάδα. Η ισορροπία αποτελεί, σχεδόν πάντα, το κλειδί για τη ευημερία μας.