Το ότι το marketing προωθεί στα παιχνίδια τα γνωστά στερεότυπα για τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα είναι γνωστό.Από μικρή ηλικία τα αγόρια μαθαίνουν πως οι άντρες πρέπει να είναι δυνατοί, επιθετικοί, ανεξάρτητοι, γενναίοι, ηγεμονικοί. Αντίστοιχα, τα κορίτσια πρέπει να δείχνουν αδύναμα, ευγενικά, συναισθηματικά και με καλούς τρόπους. Και βέβαια οι γονείς επιλέγουν παιχνίδια που τονίζουν αντίστοιχα τα κοριτσίστικα και αγορίστικα χαρακτηριστικά. Και εδώ μπαίνει το ερώτημα: Είναι αυτά τα στερεότυπα βοηθητικά για την υγιή ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου τους ή μήπως περιορίζουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους; Σύμφωνα με τον δόκτορα Lawrence Balter, παιδοψυχολόγο και ειδικός ανατροφή των παιδιών αν ένα κορίτσι δείξει μια προτίμηση στα όπλα ή στα αυτοκίνητα, δε σημαίνει ότι αρνείται την θηλυκότητα του. Αντίστοιχα αν ένα αγόρι δείξει μια προτίμηση στη μαγειρική, δε σημαίνει ότι το μαγείρεμα είναι γυναικεία δουλειά; Η νέα αυτή καμπάνια Let Toys Be Toys σκοπό έχει να σταματήσει αυτά τα κλισέ που είναι δημιουργήματα του marketing και να προωθήσει την ελεύθερη βούληση των παιδιών. Τα παιδιά θα πρέπει να αποφασίσουν μόνοι τους τι είναι διασκεδαστικό και τα στημένα παιχνίδια το μόνο που κάνουν είναι να περιορίζουν την δημιουργικότητα των παιδιών. Τη νέα αυτή τάση έδειξαν να συμμερίζονται και κάποιες εταιρείες παιχνιδιών που αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν πιο unisex παιχνίδια. Όπως για παράδειγμα τα κλασικά αγορίστικα παιχνίδια, Nerf, που γίνονται πλέον πιο… ροζ. Έτσι, μετά τα πυροβόλα και τα πολυβόλα με τις αφρώδεις σφαίρες, η εταιρεία παρουσιάζει για τη νέα σειρά Nerf Rebelle, που προορίζεται αποκλειστικά για κορίτσια. Η ίδια η εταιρεία εξηγεί πως η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία ταινιών όπως το Brave, όπου η παρορμητική και ατίθαση πριγκίπισσα Μέριντα, με τη γενναιότητα και το τόξο της, αλλάζει το πεπρωμένο της, επηρεάζει και τη βιομηχανία των παιχνιδιών που παρουσιάζει πλέον ένα καθαρά κοριτσίστικο τόξο. Ή η παραδοσιακή εταιρεία Hasbro που σκέφτεται να λανσάρει παιχνίδια με προϊόντα που απευθύνονται κατάλληλα τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια.
Πώς η επιλογή των παιχνιδιών επηρεάζει το μέλλον των παιδιών μας!
Μια νέα μεγάλη καμπάνια που εγκαινιάστηκε στη Βρετανία με τον τίτλο Let Toys Be Toys προωθεί τα παιχνίδια που προορίζονται για αγόρια και για κορίτσια, προσπαθώντας να καταρρίψει τα στερεότυπα μεταξύ των διαφορών των δύο φύλων από πολύ μικρή ηλικία.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μειωμένη όρεξη: Πώς θα τρώει το παιδί περισσότερο; Η διατροφή του παιδιού δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα αυτό μπορεί να σας αγχώνει, αλλά υπάρχουν... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πότε θα είναι έτοιμο το παιδί για smartphone; Τι πρέπει να γνωρίζει το παιδί πριν του πάρουμε μια «έξυπνη» συσκευή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Πρέπει να του λέμε «Είμαστε περήφανοι για εσένα»; Τι να του λέμε αντ' αυτού; Πώς θα ενθαρρύνουμε το παιδί να πιστέψει στον εαυτό του και να μην... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι να κάνετε όταν το παιδί δεν θέλει να πάει σχολείο Το σχολείο, μαζί με το πρωινό ξύπνημα και όσα συνεπάγεται αυτή η ρουτίνα, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η καλή ανατροφή των παιδιών συνοψίζεται σε μόλις 4 πράγματα Η ανατροφή των παιδιών ενέχει μεγάλη ευθύνη. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι και οργανωμένοι. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Βιταμίνη D: Η έλλειψή της στα παιδιά συνδέεται με αυτοάνοσα Η βιταμίνη D είναι εξέχουσας σημασίας για τον αναπτυσσόμενο οργανισμό ενός παιδιού. Η ανεπάρκεια στην παιδική ηλικία μπορεί να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πότε να αφήσουμε το παιδί να παίρνει αποφάσεις; Χθες… Φυσικά και είναι απαραίτητο και σημαντικό να υποστηρίζουμε το παιδί μας ως προς την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αυτισμός: 30 στα 1000 παιδιά στο φάσμα Ο αυτισμός αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με τους επιστήμονες να προσπαθούν να εντοπίσουν τους πιθανούς παράγοντες στους οποίους... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Όταν τα παιδιά δεν μας λένε τι τους συμβαίνει Μήπως απλά τα παιδιά χρειάζονται το χώρο και τον χρόνο τους; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιατί ροζ για τα κορίτσια και μπλε για τα αγόρια; H έρευνα δείχνει πως τα κορίτσια δεν προτιμούν το ροζ μεγαλώνοντας ενώ το μπλε «ενώνει» καθώς κερδίζει σε προτίμηση... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάβασμα: 5 μυστικά για να μεγαλώσετε μικρούς αναγνώστες Τα παιδιά είναι ωφέλιμο να βλέπουν πως το διάβασμα είναι κάτι που σας αρέσει και αποτελεί μια απλή, καθημερινή... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πιο συνεργάσιμο παιδί μέσα σε λίγες μόνο μέρες Πώς προωθούμε την ηρεμία, τη συνεργασία και τη σύνδεση με το παιδί μας; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μήπως το παιδί έχει άγχος ύπνου; Πότε οι… μάχες για την ώρα του ύπνου είναι κάτι φυσιολογικό και πότε μαρτυρούν κάτι περισσότερο, όπως άγχος; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τα παιδιά μπορεί επίσης να βιώνουν εποχική συναισθηματική διαταραχή Πώς θα το καταλάβουμε; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ