Οι νέες οδηγίες για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις ΗΠΑ δεν προβλέπουν μαθήματα γραφής, τουλάχιστον με τη μορφή που τα γνωρίζουμε σήμερα. Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, όπου η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή των ανθρώπων ήδη από τη νηπιακή ηλικία, θεωρείται ότι τα παιδιά δεν χρειάζεται πια να διδάσκονται πώς να πιάνουν σωστά το μολύβι και πώς να κάνουν όμορφα, ομοιόμορφα και στρογγυλά γράμματα. Το επιχείρημα είναι ότι οι μικροί μαθητές ασχολούνται πολλές σχολικές ώρες στις πρώτες τάξεις του δημοτικού για να τελειοποιήσουν μια δεξιότητα την οποία στη συνέχεια πιθανότατα δεν θα ξαναχρειαστούν στη ζωή τους. Η πρόταση είναι ο χρόνος αυτός να αξιοποιείται ώστε να μαθαίνουν τα παιδιά να επικοινωνούν πιο σωστά στα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν περισσότερο, όπως ο υπολογιστής, τα sms και twit. Ωστόσο, σε 7 από τις 45 πολιτείες όπου υιοθετήθηκαν οι νέες εκπαιδευτικές οδηγίες, οι ειδικοί μάχονται για να διατηρήσουν το μάθημα της γραφής στα δημοτικά σχολεία. Οι υποστηρικτές του χειρόγραφου υποστηρίζουν ότι μαθαίνοντας να γράφουν οι μαθητές ταυτόχρονα ανακαλύπτουν τη δημιουργικότητά τους, αναπτύσσουν την αισθητική και συμβάλλουν στη δημιουργία νέων νευρικών συνάψεων στον εγκέφαλό τους. Άλλωστε έρευνες έχουν δείξει ότι όταν κάποιος γράφει με το χέρι ενεργοποιούνται περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου από όταν γράφει στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή. Επιπλέον, η… παραδοσιακή γραφή εξασκεί το συντονισμό όρασης-χεριού και εξελίσσει τη λεπτή κινητικότητα, δεξιότητες απαραίτητες και για το διάβασμα, τη γνωστική ανάπτυξη κ.λπ. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι εάν καταργήσουμε τη γραφή κάποια στιγμή θα βρεθούμε σε ένα ιστορικό «αδιέξοδο», αφού θα είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε, μελετήσουμε και αξιοποιήσουμε σημαντικές ιστορικές πηγές, όπως χειρόγραφα κείμενα του παρελθόντος, επιστολές των προγόνων μας, εφημερίδες κ.λπ. Αλλά και άμεσα, τα παιδιά που δεν θα διδάσκονται να γράφουν και να διαβάζουν χειρόγραφα κείμενα θα δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν μεταξύ τους σε περιστάσεις όπου δεν υπάρχει η πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όπως στην κατασκήνωση ή ακόμα (αν χρειαστεί) και στο πεδίο της μάχης! Τέλος, όταν τα παιδιά γράφουν με μολύβι και χαρτί έχουν περισσότερο χρόνο για να διαμορφώσουν και να διατυπώσουν αυτό που θέλουν να γράψουν, κι αυτό τα βοηθάει να σκέφτονται πιο βαθιά και ολοκληρωμένα. Οι υποστηρικτές του νέου σχεδίου, πάλι, εκτιμούν ότι οι μαθητές πρέπει από πιο μικρή ηλικία να μάθουν να χειρίζονται τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς αυτή η δεξιότητα θα τους φανεί πολύ πιο χρήσιμη τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον επαγγελματικό στίβο στο άμεσο μέλλον.Οι οδηγίες αυτές δεν είναι δεσμευτικές και κάθε πολιτεία μπορεί να διαφοροποιηθεί, όμως ο διάλογος που έχει ανοίξει είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτικός για το μέλλον. Τα νούμερα αποκαλύπτουν – Το 2012 υπολογίζεται ότι η διακίνηση γραπτής «παραδοσιακής» αλληλογραφίες από μαθητές της πρώτης δημοτικού μέσω του ταχυδρομείου έπεσε στο χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων 25 ετών. Την ίδια στιγμή, η επικοινωνία μέσω ίντερνετ αγγίξει δυσθεώρητα ύψη. – Το 95% των εφήβων χρησιμοποιεί το ίντερνετ, ενώ τα έξυπνα κινητά τηλέφωνο είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας σ’ αυτή την ηλικία για το 37% -ποσοστό που ήταν 23% το 2011. – Ο αριθμός των γραπτών ηλεκτρονικών μηνυμάτων που διακινούνται ανάμεσα σε εφήβους υπολογίζεται σε 60 την ημέρα για τον καθένα –ήταν 50 πριν από δύο χρόνια. Αυτός ο διάλογος σίγουρα θα αργήσει αρκετά να φτάσει και στη χώρα μας. Όμως, ποια είναι η δική σας γνώμη.
Τα παιδιά στην Αμερική δεν θα μαθαίνουν πια να γράφουν με μολύβι και χαρτί!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παιδί ή αλλιώς ένας μικρός φιλόσοφος: Τι κάνουμε στο πέμπτο «γιατί» της ημέρας, πριν καν πιούμε καφέ; Ο ατελείωτος μαραθώνιος των "γιατί;" των παιδιών και η φράση που μπορεί να βοηθήσει. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού: Κάθε μέρα πρέπει να είναι μια «ημέρα αποδοχής» Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ωστόσο κάθε στιγμή πρέπει να είμαστε ευαισθητοποιημένοι και να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εφηβεία: Τι αλλαγές να περιμένουμε; Μια βαθύτερη ματιά στα 4 πιθανά στάδια της ανάπτυξης των παιδιών στην εφηβεία αλλά και μετά την ενηλικίωση ώστε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Πότε έχει «εγκέφαλο ποπ κορν»; Τι είναι ο «εγκέφαλος ποπ κορν», που μπορεί να έχει ένα παιδί, λόγω της διαρκούς ενασχόλησής του με το... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τα “τυχερά” του να έχεις αδερφή: Ποια τα οφέλη για την ψυχική υγεία; Τα αγόρια που μεγάλωσαν με αδερφή, είναι πιο συμπονετικά, λιγότερο επικριτικά και ξέρουν πότε να υποχωρήσουν σε έναν καβγά. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το TikTok σας έπεισε ότι το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ; Μην εμπιστεύεστε ό,τι βλέπετε στο TikTok - Δείτε τι λένε οι κλινικοί ψυχολόγοι με ειδίκευση στην ΔΕΠΥ... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Ώρα αποφόρτισης για όνειρα γλυκά Η ώρα αποφόρτισης είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τα παιδιά σχολικής ηλικίας, τα οποία χρειάζονται έναν χαλαρωτικό χρόνο για να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Τεμπέλικο» μάτι: 15% των παιδιών σχολικής ηλικίας κινδυνεύουν Εάν δεν διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί, μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη της όρασης των παιδιών. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Adolescence»: Πόσο κινδυνεύουν οι έφηβοι από το διαδίκτυο; Ερωτήματα γύρω από τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν τα έφηβα αγόρια στο ίντερνετ εγείρει η πολυσυζητημένη σειρά του Netflix. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα! Τα παιδιά παρατηρούν πολλά πράγματα που δεν φανταζόμαστε, γι' αυτό καλό είναι να προσέχουμε τη συμπεριφορά μας απέναντι στους... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μπαμπάδες: Τα αστεία σας ενισχύουν την ανάπτυξη των παιδιών Τα αστεία των μπαμπάδων λειτουργούν για να διδάξουν στα παιδιά πώς να αντιμετωπίζουν αμήχανες καταστάσεις για τον εαυτό τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ανάπτυξη εγκεφάλου στην εφηβεία: Το ντόμινο σκέψης που οδηγεί στην ευτυχία Οι ερευνητές τονίζουν την σημασία του φαινομένου της αναπτυξιακής αλληλουχίας, όπου η υπερβατική σκέψη οδηγεί σε εγκεφαλική ανάπτυξη, που... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Άγχος: Πόσο σοβαρά επηρεάζει το παιδί μας; Πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει πως το άγχος έχει σημαντικές αρνητικές συνέπειες στον εγκέφαλο και τη συμπεριφορά των παιδιών. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πώς θα ενισχύσουμε το EQ των παιδιών; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναπτύξουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη (EQ), να κατανοούν σε βάθος και να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ