Ο Harris Cooper, πρόεδρος του τμήματος Ψυχολογίας και Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου Duke, επισημαίνει ότι παρ’ όλο που δεν υπάρχουν επίσημες έρευνες και στατιστικά νούμερα για το πόσες ώρες μελετάνε τα παιδιά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, παρατηρεί μια αύξηση των ωρών μελέτης τα δύο τελευταία χρόνια. Τι λένε οι δάσκαλοι Συχνά οι εκπαιδευτικοί συμβουλεύουν τους γονείς: «Το καλοκαίρι τα παιδιά πρέπει να κάνουν επανάληψη την ύλη της τάξης τους… μία ωρίτσα διάβασμα την ημέρα…. όχι παραπάνω και θα δείτε μεγάλη διαφορά στην επίδοσή τους του χρόνου».Στον αντίποδα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν ότι «η καλοκαιρινή μελέτη δεν συγκρίνεται με την μελέτη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η καλοκαιρινή μελέτη είναι μία πλήρης απασχόληση και αυτό δεν πρέπει κανένας γονέας να το ξεχνάει. Τα παιδιά πρέπει να χαλαρώνουν και να αποτοξινώνονται από μία σχολική χρονιά που συνήθως είναι εντατική και διόλου ευχάριστη» Τι λένε οι γονείς Η άποψη ότι στις διακοπές τα παιδιά πρέπει να μελετούν βρίσκει αρκετούς υποστηρικτές στις μέρες μας. Ιδιαίτερα όταν τα παιδιά μεταβαίνουν από μία εκπαιδευτική βαθμίδα σε μία άλλη (π.χ από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, από το Γυμνάσιο στο Λύκειο). Διακοπές χωρίς μελέτη Από την άλλη υπάρχουν γονείς που πρεσβεύουν ότι τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από ένα καλοκαίρι παλιομοδίτικο, χωρίς καθόλου εγκεφαλική κούραση αλλά με πολύ σωματική κίνηση, έτσι ακριβώς όπως το ζούσαμε εμείς. Πόσο αποδίδει τελικά η καλοκαιρινή μελέτη; Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναρωτιέται: «Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι τα παιδιά εξασκούν το μυαλό τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, τι πραγματικά διατηρούν στην μνήμη τους επιστρέφοντας το Φθινόπωρο;». Και απαντώντας στους γονείς που θεωρούν ότι τρεις μήνες απραξίας και αποχής από τα μαθήματα είναι ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για τα παιδιά τους λέει: «….δεν είμαι σίγουρη ότι οι φωτοτυπίες και τα καλοκαιρινά βιβλία βοηθούν». Γιατί, για να διατηρηθεί η νέα γνώση στο μυαλό ενός παιδιού και να εμπεδωθεί, είναι απαραίτητο ο μαθητής να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της μάθηση ποκιλοτρόπως: γνωστικά, συμπεριφοριστικά κ.τ.λ. και φυσικά πρέπει να υπάρχει κι ένα εσωτερικό κίνητρο για να γίνει αβίαστα αυτή η διαδικασία. Και κάτι ακόμη. Η σωστή μάθηση χρειάζεται απαραιτήτως και την εμπλοκή του δασκάλου αλλά και των συμμαθητών… ακόμη και την αξιολόγηση που οικοδομεί αυτό που ονομάζουμε μάθηση. Το να φορτωθεί ένα παιδί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού με έναν όγκο συστηματικής δουλειάς, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, γιατί κάτι τέτοιο απαιτεί την εμπλοκή και του γονέα, έστω με τη μορφή του συντονισμού, αφού το παιδί δεν μπορεί από μόνο του. Κάτι τέτοιο είναι καλώς ή κακώς ένα έξτρα βάρος για τους γονείς. Αλήθεια ας θυμηθούμε για λίγο τα νιάτα μας… είχαμε εμείς ποτέ διαβάσει στις διακοπές; Μα τι σόι διακοπές είναι άραγε αυτές που απαιτούν διάβασμα; Οι καλοκαιρινές διακοπές συμβόλιζαν το ανέμελο παιχνίδι, την «τεμπελιά», την καλώς νοούμενη βαριεστιμάρα, τις οικογενειακές στιγμές, χωρίς βαθμούς, χωρίς διορθώσεις, χωρίς σχόλια τύπου «προσπάθησε περισσότερα» …άντε το πολύ διάβασμα στην παραλία, ξεφύλλισμα περιοδικών με πολύ πολύ παγωτό. Πηγή: www.summerlearning.org
Πρέπει τα παιδιά μας να μελετούν το καλοκαίρι;
Η καλοκαιρινή μελέτη είναι απαραίτητη για τα παιδιά μας; Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναλύει κι αιτιολογεί αν και κατά πόσο ωφελεί ένα παιδί η μελέτη σχολικών μαθημάτων μέσα στο καλοκαίρι
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Διαγωνισμός: 2 τυχερές οικογένειες θα κερδίσουν ένα τραπέζι στο BUBA Κηφισιάς Πάρτε μέρος στον διαγωνισμό και κερδίστε ένα τραπέζι για τέσσερα άτομα στο Buba Κηφισιάς για να απολαύσετε κυριακάτικες παιδικές... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μήπως τελικά μιλάμε πάρα πολύ στα παιδιά μας; Φαίνεται πως ο χρόνος σιωπής που μοιραζόμαστε με τα παιδιά μας είναι εξίσου σημαντικός με τις συζητήσεις που οφείλουμε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ατίθασα παιδιά: Γίνονται πιο επιτυχημένοι ενήλικες Μερικά παιδιά έρχονται σε αυτόν τον κόσμο προορισμένα να πετύχουν και προικισμένα με ισχυρό χαρακτήρα και αδάμαστο πνεύμα. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Kάθε παιδί πρέπει να έχει αυτές τις 3 δεξιότητες Οι πρακτικές δεξιότητες προετοιμάζουν το παιδί για τη μελλοντική του ζωή και συχνά τις ξεχνάμε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Οι οθόνες τους… «έφαγαν» τη γλώσσα Πρόσφατη μελέτη αποκαλύπτει ότι τα παιδιά που ασχολούνται με το κινητό για 172 λεπτά χάνουν γύρω στις 1.000 λέξεις.... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά και κατοικίδια: Μια αμοιβαία αγάπη Τα παιδιά αγαπούν τα κατοικίδια, αλλά και τα κατοικίδια αγαπούν τα παιδιά. Έτσι το δείχνουν... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιατί τα μικρά παιδιά δεν αποχωρίζονται κάποια παιχνίδια; Φαίνεται πως κάποια παιχνίδια εκπληρώνουν μια σημαντική λειτουργία στην ανάπτυξη και την ωριμότητα των παιδιών. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πώς θα μάθει το παιδί να κάνει υπομονή; Υπομονή και παιδί είναι μάλλον δυο έννοιες αντίθετες... Πώς θα καταφέρουμε να του διδάξουμε αυτήν την αξία; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τρίτο παιδί: Τι προκλήσεις αντιμετωπίζει; Κάθε παιδί έχει τις δικές του μοναδικές συναισθηματικές εμπειρίες. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αυτό χρειάζονται τα παιδιά- Ίσως περισσότερο και από την αγάπη Τι άλλο έχουν ανάγκη τα παιδιά πέρα από την αγάπη μας; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι κάνει ένα παιδί ευτυχισμένο; Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας, ας δούμε 10 δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν κάθε παιδί να χαμογελάσει. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σχολικό άγχος και παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε Πώς συναισθήματα όπως το άγχος μπορούν να εκδηλωθούν ως ανεξήγητα συμπτώματα στα παιδιά. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι κερδίζουν τα παιδιά από το καρναβάλι; Τέτοιου είδους εορτασμοί ωφελούν τα παιδιά ποικιλοτρόπως… ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κινητό: Είναι πιο ευτυχισμένοι οι έφηβοι χωρίς αυτό; Πώς νιώθουν οι περισσότεροι έφηβοι όταν δεν παίρνουν μαζί το κινητό τους; Νέα μελέτη αποκαλύπτει. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ