Όλοι οι γονείς των νεογέννητωνν αρχίζουμε να μιλάμε στα μωρά μας λίγες στιγμές μετά τη γέννησή τους. Ποτέ δεν αναρωτιόμαστε αν πρέπει να το κάνουμε και αν τα μωρά μάς καταλαβαίνουν. Πρόκειται για μια απόλυτα φυσιολογική και ενστικτώδης αντίδραση που ξεκινάει από την επιθυμία μας για επικοινωνία. Το ίδιο ισχύει και για το διάβασμα προς το νεογέννητο. Από την ηλικία των 6 μηνών τα μωρά μπορούν να πιάνουν στα χέρια τους τα μικρά πάνινα ή πλαστικά βιβλία και πότε με τη δική μας καθοδήγηση και πότε μόνα τους, να γυρίζουν τις σελίδες και να εντοπίζουν απλές μορφές από ζωάκια ή καθημερινά αντικείμενα. Το να διαβάζουμε βιβλία μαζί με το μωράκι μας είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να έρθουμε κοντά του. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα περνάμε κοινό και ποιοτικό χρόνο μαζί με το παιδί και ταυτόχρονα χαίρεται ο ένας την συντροφιά του άλλου. Έρευνες πάντως έχουν δείξει ότι η από νωρίς επαφή των μωρών με βιβλία τα βοηθά να κατανοήσουν τις πρώτες τους έννοιες. Η γονεική αφήγηση μαθαίνει το παιδί να συγκεντρώνεται, και να κατακτήσει ευκολότερα τον προφορικό λόγο και την ομιλία. Επίσης η ανάγνωση σχετίζεται με την παροχή ασφάλειας και με τους δεσμούς αγάπης που χρειάζονται τα μωρά από το περιβάλλον τους, για την υγιή συναισθηματική ανάπτυξή τους. Φυσικά, η πρώιμη ανάγνωση σχετίζεται επίσης και με τη διαβίβαση πληροφοριών. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που ένα μωρό μπορεί να καταλάβει, χωρίς να γνωρίζει τι πραγματικά σημαίνουν οι λέξεις. Ένα μωρό μπορεί να δει τις εικόνες και τις φωτογραφίες, να ακούσει τον τόνο της φωνής σας, και να κατανοήσει πολλά πράγματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου σας. Έτσι, αν και δεν υπάρχει «μαγική εποχή» για το πότε πρέπει να αρχίσουμε να διαβάζουμε μαζί τους, αν σας ενδιαφέρει τα παιδιά σας να μάθουν να διαβάζουν το συντομότερο δυνατό, ο πρώτος κανόνας είναι όσο πιο νωρίς τόσο το καλύτερο.