Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ευρωπαϊκού τμήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας η προώθηση μέσω τεχνικών του μάρκετινγκ τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι οδηγεί στην αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας. «Τα παιδιά περιτριγυρίζονται από διαφημίσεις που τα ωθούν να καταναλώνουν λιπαρές τροφές, πλούσιες σε ζάχαρη και αλάτι, ακόμα και όταν βρίσκονται σε μέρη όπου θα έπρεπε να είναι προστατευμένα από κάτι τέτοιο, όπως στο σχολείο ή σε αθλητικές εγκαταστάσεις» δήλωσε η Σουζάνα Τζέικαμπ, διευθύντρια του Ευρωπαϊκού τμήματος τους Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Η προώθηση τέτοιων τροφίμων έχει αναγνωριστεί εδώ και χρόνια ως ένας σημαντικός παράγοντας που αυξάνει την πιθανότητα να γίνει ένα παιδί παχύσαρκο αλλά και να αναπτύξει χοληστερίνη, μια "ανήλικη" ασθένεια”>χρόνιες παθήσεις που σχετίζονται άμεσα με τη διατροφή του, όπως καρδιαγγειακές και κάποιες μορφές καρκίνου, αργότερα στη ζωή του. Στη σχετική αναφορά επισημαίνεται επίσης ότι η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο τα νέα, πιο οικονομικά μέσα όπως τα κοινωνικά δίκτυα και τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, προσεγγίζει ακόμα πιο εύκολα τα παιδιά. Τέτοιου είδους προϊόντα με τη μεγαλύτερη διαφημιστική παρουσία είναι τα αναψυκτικά, τα δημητριακά πρωινού με ζάχαρη, τα μπισκότα, τα σνακ, τα έτοιμα γεύματα και τα fast food, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ο οποίος ζητά από τις χώρες να εφαρμόσουν πιο αυστηρούς κανονισμούς σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ που απευθύνεται σε παιδιά. «Αντίθετα από τους ενήλικες, τα παιδιά συχνά δεν μπορούν να διακρίνουν ανάμεσα στις διαφημίσεις και τη σειρά κινουμένων σχεδίων που παρακολουθούν», συνεχίζει η αναφορά. «Αυτό τα κάνει ιδιαίτερα ευάλωτα σε μηνύματα που μπορεί να τα οδηγήσουν σε ανθυγιεινές επιλογές». «Η παχυσαρκία είναι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα δημόσιας υγείας του 21ου αιώνα που αφορά όλες τις χώρες σε διαφορετικό βαθμό και εστιάζεται κυρίως στις χαμηλές κοινωνικοοικονομικά ομάδες του πληθυσμού», συμπλήρωσε η Τζέικαμπ. Ωστόσο, παρόλες τις παρεμβάσεις, η εικόνα δεν φαίνεται να βελτιώνεται. Στοιχεία της Πρωτοβουλίας Παρακολούθησης της Παχυσαρκίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνει ότι, κατά μέσα όρο, ένα στα τρία παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο.
«Διαφημίζοντας» την παιδική παχυσαρκία!
«Καταστροφική» χαρακτηρίζει την επίδραση της διαφήμισης ανθυγιεινών τροφών στα παιδιά, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανοσοποιητικό: Με αυτές τις τροφές δεν θα αρρωστήσει το παιδί Ποια συστατικά και τροφές θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό του παιδιού και θα κάνουν τον οργανισμό του πιο ανθεκτικό στις... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ