Το ότι το marketing προωθεί στα παιχνίδια τα γνωστά στερεότυπα για τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα είναι γνωστό.Από μικρή ηλικία τα αγόρια μαθαίνουν πως οι άντρες πρέπει να είναι δυνατοί, επιθετικοί, ανεξάρτητοι, γενναίοι, ηγεμονικοί. Αντίστοιχα, τα κορίτσια πρέπει να δείχνουν αδύναμα, ευγενικά, συναισθηματικά και με καλούς τρόπους. Και βέβαια οι γονείς επιλέγουν παιχνίδια που τονίζουν αντίστοιχα τα κοριτσίστικα και αγορίστικα χαρακτηριστικά. Και εδώ μπαίνει το ερώτημα: Είναι αυτά τα στερεότυπα βοηθητικά για την υγιή ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου τους ή μήπως περιορίζουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους; Σύμφωνα με τον δόκτορα Lawrence Balter, παιδοψυχολόγο και ειδικός ανατροφή των παιδιών αν ένα κορίτσι δείξει μια προτίμηση στα όπλα ή στα αυτοκίνητα, δε σημαίνει ότι αρνείται την θηλυκότητα του. Αντίστοιχα αν ένα αγόρι δείξει μια προτίμηση στη μαγειρική, δε σημαίνει ότι το μαγείρεμα είναι γυναικεία δουλειά; Η νέα αυτή καμπάνια Let Toys Be Toys σκοπό έχει να σταματήσει αυτά τα κλισέ που είναι δημιουργήματα του marketing και να προωθήσει την ελεύθερη βούληση των παιδιών. Τα παιδιά θα πρέπει να αποφασίσουν μόνοι τους τι είναι διασκεδαστικό και τα στημένα παιχνίδια το μόνο που κάνουν είναι να περιορίζουν την δημιουργικότητα των παιδιών. Τη νέα αυτή τάση έδειξαν να συμμερίζονται και κάποιες εταιρείες παιχνιδιών που αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν πιο unisex παιχνίδια. Όπως για παράδειγμα τα κλασικά αγορίστικα παιχνίδια, Nerf, που γίνονται πλέον πιο… ροζ. Έτσι, μετά τα πυροβόλα και τα πολυβόλα με τις αφρώδεις σφαίρες, η εταιρεία παρουσιάζει για τη νέα σειρά Nerf Rebelle, που προορίζεται αποκλειστικά για κορίτσια. Η ίδια η εταιρεία εξηγεί πως η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία ταινιών όπως το Brave, όπου η παρορμητική και ατίθαση πριγκίπισσα Μέριντα, με τη γενναιότητα και το τόξο της, αλλάζει το πεπρωμένο της, επηρεάζει και τη βιομηχανία των παιχνιδιών που παρουσιάζει πλέον ένα καθαρά κοριτσίστικο τόξο. Ή η παραδοσιακή εταιρεία Hasbro που σκέφτεται να λανσάρει παιχνίδια με προϊόντα που απευθύνονται κατάλληλα τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια.
Πώς η επιλογή των παιχνιδιών επηρεάζει το μέλλον των παιδιών μας!

Μια νέα μεγάλη καμπάνια που εγκαινιάστηκε στη Βρετανία με τον τίτλο Let Toys Be Toys προωθεί τα παιχνίδια που προορίζονται για αγόρια και για κορίτσια, προσπαθώντας να καταρρίψει τα στερεότυπα μεταξύ των διαφορών των δύο φύλων από πολύ μικρή ηλικία.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι χρειάζεται το παιδί στις διακοπές του Πάσχα; Οι διακοπές του Πάσχα είναι μια ευκαιρία για ξεκούραση και επαναφόρτιση... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Συγκεντρώσου»: Βοηθά να το λέμε στο παιδί; Το παιδί φαίνεται απρόσεκτο και αφηρημένο, όμως, είναι; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αυτό το Πάσχα τα παιδιά έχουν μόνο μια αποστολή: Το «μαγικό» παιχνίδι Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε την φαντασία των παιδιών; Ας ξεκινήσουμε βλέποντας τον κόσμο μέσα από τα μάτια τους! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νήπιο: Σου έχει γίνει… «αυτοκόλλητο»; Έχεις ένα νήπιο που δεν σ ' αφήνει να πας πουθενά. Πώς θα ξεκολλήσει; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι είναι μικρό και χοροπηδάει το Πάσχα… κι όμως δεν είναι το λαγουδάκι Πασχαλινά λαγουδάκια ή αλλιώς χαρούμενα παιδιά στη φύση. Πάρτε έμπνευση για πασχαλινές διασκεδαστικές δραστηριότητες που θα φέρουν κοντά τα... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ένας γιατρός θα κάνει και το παιδί του γιατρό; Οι στόχοι που έχει ένα παιδί για τη ζωή του συχνά είναι ίδιοι με αυτούς που έχουν οι γονείς... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αντιδραστικό παιδί: Το τρίπτυχο της επιτυχίας για να σας ακούσει Πώς διαχειριζόμαστε την αντιδραστικότητα; Οι παιδοψυχολόγοι λένε ότι υπάρχει μια «μαγική» φόρμουλα που μπορεί να λειτουργήσει σε κάθε παιδί. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν θέλουν, δεν μπορούν ή δεν ξέρουν; Κατανοώντας σε βάθος την παιδική συμπεριφορά Η παιδική συμπεριφορά ερμηνεύεται, διαμορφώνεται, εξελίσσεται, αλλάζει… ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Πιο έξυπνα εκείνα που το «πάθος» τους είναι οι δεινόσαυροι; Σύμφωνα με μελέτη τα παιδιά που ξετρελαίνονται για τους δεινόσαυρους και γενικά δείχνουν αφοσίωση σε ένα θέμα ή παιχνίδι... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι χρειάζεται για να δοκιμάζει το παιδί τα πάντα στο τραπέζι; Μάρκετινγκ! Η ανατροφή των παιδιών είναι κυρίως μάρκετινγκ και μερικές φορές, μια μικρή ανανέωση μπορεί να κάνει τη διαφορά, υποστηρίζει... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιατί τα παιδιά ρωτάνε τόσα… «γιατί»; Δεν είναι μόνο θέμα περιέργειας - Πίσω από τα πολλά «γιατί» που ρωτάνε τα παιδιά κρύβεται ένας εντυπωσιακός μηχανισμός... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Επικίνδυνη συμπεριφορά στην εφηβεία: Πώς την προλαβαίνουμε; Η εφηβεία είναι μια κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη επικίνδυνων συμπεριφορών. Ως εκ τούτου, η γονική παρακολούθηση είναι ιδιαιτέρως... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Γιατί είναι τόσο αντιδραστικά το πρωί; Δυσκολεύεστε και εσείς να φύγετε με τα παιδιά σας ήρεμα από το σπίτι κάθε πρωί; Η επιστήμη έχει την... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ