Μια καινοτόμα παιδική χαρά στο Ρίτσμοντ της Βιρτζίνια μπορεί να είναι το αντίδοτο για όλες τις «σύγχρονες ασθένειες» των σημερινών παιδιών. Ή τουλάχιστον είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, εθισμός με τα βιντεοπαιχνίδια, «κόλλημα» με τα τάμπλετ και το ίντερνετ, εσωστρέφεια, επιθετικότητα… Πού πήγε, άραγε, η αθωότητα, η ξενοιασιά και η παιδικότητα της σημερινής γενιάς και πώς θα καταφέρουμε να επιτρέψουμε στα πιτσιρίκια να απολαύσουν και πάλι την υπέροχη παιδική ηλικία τους;
Το «Terra Nova Adventure Play Environment» είναι ένα μέρος όπου τα παιδιά μπορούν να παίζουν χωρίς κανέναν απολύτως περιορισμό, και δεν θυμίζει σε τίποτα τις τυπικές παιδικές χαρές που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε. Είναι χτισμένη σε 1 εκτάριο πυκνόφυτης γης και συνορεύει με τον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ αποτελείται από ατέλειωτα λιβάδια, επικλινείς λόφους και μια παιδική χαρά φτιαγμένη αποκλειστικά από φυσικά υλικά, που κόστισε συνολικά 1,2 εκατομμύρια δολάρια.
Πρόκειται για την παιδική χαρά που ονειρεύεται κάθε παιδί, μιας και οι ιθύνοντες φρόντισαν να την κατασκευάσουν σύμφωνα με τις προσδοκίες των ειδικών, δηλαδή των ίδιων των παιδιών! Ζήτησαν από τους λιλιπούτειους κατοίκους της περιοχής να τους περιγράψουν πώς φαντάζονται την ιδανική παιδική χαρά, κι έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα.
Το αποτέλεσμα άκρως εντυπωσιακό! Το «Terra Nova» είναι ένα δεντρόσπιτο 10 μέτρων, που καταλήγει σε μια σπειροειδή τσουλήθρα από ατσάλι, όπου τα παιδιά γλιστρούν μέχρι κάτω, ενώ άλλα κάνουν κατάβαση από αέρος με μεγάλη ταχύτητα κρεμασμένα από σχοινιά 35 μέτρων. Παντού υπάρχουν λόφοι 3 μέτρων για να υπάρχει οπτική επαφή με τα γειτονικά αναχώματα, αμμώδεις και τεχνητοί νερόλακκοι τα επιτρέπουν να παίξουν με τα χώματα και να λερωθούν, ενώ μεγάλες κατασκευές με εναέρια σχοινιά δοκιμάζουν την ισορροπία αλλά και το θάρρος τους.
«Από τη σκοπιά των παιδιών, πιστεύω ότι η τέλεια παιδική χαρά χρειάζεται μια αίσθηση έκπληξης, πρόκλησης και περιπέτειας, μια συνεχή διαδικασία αναζήτησης», λέει ο Kevin Connery, ένας από τους μηχανικούς του πάρκου, και συνεχίζει: «Ένας από τους περιορισμούς του τυπικού παιχνιδιού είναι ότι η διαδικασία που ακολουθείται είναι αυτονόητη. Υπάρχει μια σειρά από βήματα που πρέπει να ακολουθήσει το παιδί για να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα». «Σκοπός του ‘Terra Nova Adventure Play Environment’ είναι το ακριβώς αντίθετο! Να έχουν τα παιδιά τη δυνατότητα να καθορίσουν από μόνα τους το παιχνίδι που θέλουν να παίξουν, να περιφέρονται ελεύθερα και να εξερευνούν. Αυτό που θέλαμε ήταν να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον παιχνιδιού όπου θα μάθουν να συνεργάζονται, να αντιμετωπίσουν προκλήσεις, να παίρνουν ρίσκα και να ξεπερνάνε τους φόβους τους. Και πιστεύουμε ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο… », προσθέτει.