Οι επιπτώσεις του bullying στον παιδικό εγκέφαλο

Σύμφωνα με νέα έρευνα, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο «Society for Neuroscience», τα σημάδια του σχολικού εκφοβισμού (bullying) όχι απλώς δεν φεύγουν εύκολα – αντίθετα, αποτυπώνονται για πάντα στον εγκέφαλο του μαθητή. Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ειδικοί από το «Children’s Hospital» του Λος Άντζελες και το «Keck School of Medicine» του Πανεπιστημίου της […]
24 Νοεμβρίου 2014 | 12:11

Σύμφωνα με νέα έρευνα, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο «Society for Neuroscience», τα σημάδια του σχολικού εκφοβισμού (bullying) όχι απλώς δεν φεύγουν εύκολα – αντίθετα, αποτυπώνονται για πάντα στον εγκέφαλο του μαθητή.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ειδικοί από το «Children’s Hospital» του Λος Άντζελες και το «Keck School of Medicine» του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας εξέτασαν 83 υγιή παιδιά, ηλικίας από 9 έως 14 ετών. Χρησιμοποίησαν ειδικό ερωτηματολόγιο, σε συνδυασμό με μαγνητικές τομογραφίες του εγκεφάλου τους.

Αυτό που διαπίστωσαν είναι ότι οι μαθητές που ανέφεραν ότι βίωσαν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού στην ηλικία των 9 ετών, είχαν σημαντικές διαφορές στη δομή του εγκεφάλου τους στην ηλικία των 14 ετών. Πιο συγκεκριμένα, η αμυγδαλή, που σχετίζεται με την ικανότητα να επεξεργαζόμαστε συναισθήματα και να αντιδρούμε στο στρες, ήταν μεγαλύτερη σε όγκο στα 14χρονα παιδιά, με το φαινόμενο να είναι πιο έντονο στα αγόρια συγκριτικά με τα κορίτσια. Επίσης, οι έφηβοι που είχαν πέσει θύματα bullying στο παρελθόν, είχαν πιο λεπτούς κροταφικούς και προμετωπιαίους φλοιούς, περιοχές που είναι κρίσιμες για την επεξεργασία και τη ρύθμιση της συμπεριφοράς. Αυτή η λέπτυνση εντοπίστηκε και στα δύο φύλα, αλλά ήταν πιο έντονη στα κορίτσια απ’ ό,τι στα αγόρια. 

«Παλαιότερα το bullying περιοριζόταν στο χώρο του σχολείου», εξηγεί η δρ. Alina Arakelian, παιδίατρος και μία εκ των συγγραφέων της μελέτης. «Σήμερα, όμως, μέσα από τα social media, οι θύτες ‘καταδιώκουν’ τα θύματά τους παντού, με ανεπανόρθωτες συνέπειες. Οπότε καταλαβαίνετε ότι είναι ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη για τους εκπαιδευτικούς -αλλά και όλους εμάς- να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά, να εντοπίζουμε και να αναστέλλουμε τέτοιου είδους φαινόμενα στην απαρχή τους», προσθέτει.

Πρόσφατα Άρθρα
Φαντασία: Ποια η σχέση της με το IQ; 17 Μαρτίου 2025, 08:00
Τέχνη: Ποια μορφή της συνδέεται με επιτυχία στο σχολείο; 16 Μαρτίου 2025, 14:03
Γιατί κάνει καλό σε ένα πεντάχρονο να βάζει πλυντήριο…; 16 Μαρτίου 2025, 08:00
Παιδί και ιδιωτικότητα: Πότε πρέπει να αρχίσουμε να χτυπάμε την πόρτα του; 15 Μαρτίου 2025, 14:00
Παιδί: Γιατί αφήνει στη μέση κάθε δραστηριότητα που ξεκινά; 15 Μαρτίου 2025, 08:00
Παιδιά: Διαβάστε τους κάτι πριν κοιμηθούν! 14 Μαρτίου 2025, 08:00
Έφηβοι: Οι influencers κάνουν «καλά» τη δουλειά τους! 13 Μαρτίου 2025, 14:00
Οι γονείς κάνουν 260 διαπραγματεύσεις το χρόνο με τα παιδιά 13 Μαρτίου 2025, 08:00
Παιδικό μυαλό: 7 βασικοί τρόποι λειτουργίας του 12 Μαρτίου 2025, 14:00
Παιδί: Όχι στις τιμωρίες, ναι στην ηρεμία και στα όρια! 12 Μαρτίου 2025, 08:00
3 απαγορευμένες φράσεις που βλάπτουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών 11 Μαρτίου 2025, 04:45
Video games: Κάνουν το παιδί μου επιθετικό; 10 Μαρτίου 2025, 14:00
Δεν θέλει να πάει σχολείο; Πώς προκύπτει αυτή η άρνηση και πώς αντιμετωπίζεται; 10 Μαρτίου 2025, 08:00
Αυξάνει τον κίνδυνο μυωπίας ο υπερβολικός χρόνος στην οθόνη; 9 Μαρτίου 2025, 14:00
Παππούδες: 6 φράσεις που δεν πρέπει να λένε στα εγγόνια 9 Μαρτίου 2025, 08:00
imommy.gr © 2025 - All Rights Reserved
Exit mobile version