Αποκαλυπτική ως προς τις συνήθειες των παιδιών και των ανηλίκων στο Internet είναι η σχετική έκθεση της Kaspersky Lab, καταδεικνύοντας ότι τα παιδιά και οι ανήλικοι ανά τον κόσμο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, εργαλεία chat κ.ά. (τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους). Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η ίδια έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στα ενδιαφέροντα των παιδιών ανά χώρα. Όπως αναφέρει η imerisia.gr, η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ασφάλειας της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες*. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με θέματα για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο «ευαίσθητες» δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση. Τα στοιχεία για την Ελλάδα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ανηλίκων επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%). Το 10% των παιδιών στην Ελλάδα επισκέπτεται ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%). Η κατηγορία «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία «ηλεκτρονικά παιχνίδια». Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά. Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το «κατέβασμα» λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12% του συνόλου των ειδοποιήσεων στις μονάδες Γονικού Ελέγχου της Kaspersky Lab). Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%). Η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες» συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%). Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας «περιεχόμενο για ενήλικες» συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες).
Ποιες σελίδες επισκέπτονται συχνότερα στo Internet τα Ελληνόπουλα;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι σχέση έχει η δημιουργικότητα με την αυτοπεποίθηση; Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που αναγνωρίζουν τα ταλέντα τους, προχωρούν πιο δυναμικά στη ζωή. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πώς συνδέεται ο χαρακτήρας του παιδιού με τον ύπνο; Ο χαρακτήρας του παιδιού παίζει ρόλο στον ύπνο και χρειάζεται υπομονή και πρακτικές εξάσκησης, ειδικά αν έχουμε αντιδραστικά παιδιά. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Χριστούγεννα: Να κρατήσουμε ζωντανό τον μύθο του Άγιου Βασίλη; Σε ποιο παιδί δεν προσφέρoυν τα Χριστούγεννα και η προσμονή του Άγιου Βασίλη, χαρά και ευχαρίστηση; Μήπως όμως είναι... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Για να εμφυσήσoυμε την καλοσύνη στα παιδιά μας Σύντομος οδηγός για να εξοικειωθούν από νωρίς τα παιδιά με την έννοια της καλοσύνης. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Απλά tips για να δημιουργήσετε υγιή προσκόλληση με το παιδί σας Ανακαλύψτε τις θεμελιώδεις έννοιες που πρέπει να αναπτύξετε για να νιώσει το παιδί ασφάλεια και ουσιαστική σύνδεση. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μοναξιά: Πώς βοηθάμε τους εφήβους μας να την αντιμετωπίσουν; Η τεχνολογία μπορεί πολλές φορές να δρα ενάντια στην ψυχική υγεία των εφήβων, δημιουργώντας μοναξιά. Μπορούμε, όμως, να βοηθήσουμε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πόσα δώρα να κάνουμε στο παιδί τα Χριστούγεννα; Διακοπές, γλυκά, οικογενειακές συγκεντρώσεις, στολίδια, εορταστική μουσική και φυσικά τα δώρα του Αϊ-Βασίλη… Με όλα αυτά, είναι δυνατόν να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Social media: «Φίλος» ή απειλή; Πώς επηρεάζουν τα social media τα παιδιά και γιατί εξετάζονται απαγορεύσεις ή περιορισμοί από τους ειδικούς; Η Ψυχολόγος -... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Συναισθηματικοί managers»: Μη γίνετε τέτοιοι γονείς Οι γονείς δεν πρέπει να διαχειρίζονται τα συναισθήματα των παιδιών τους για λογαριασμό τους... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι είδους άτομο θέλετε να γίνει το παιδί σας; Αγαπήστε το παιδί σας για αυτό που είναι σήμερα, αλλά σκεφτείτε και το αύριο. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Επιτυχημένα παιδιά: Το soft skill που είναι πιο χρήσιμο κι απ’ το IQ Τα soft skills, γνωστά και ως κοινωνικές δεξιότητες είναι προσωπικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στα παιδιά να επικοινωνούν αποτελεσματικά, να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι μας διδάσκουν τα 7χρονα για την ειλικρίνεια Η αφοπλιστική ειλικρίνεια των παιδιών, μας βοηθά ποικιλοτρόπως. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Να εμπλέκονται οι έφηβοι στις διαφωνίες μας; Πολλοί έφηβοι έχουν την τάση να εμπλέκονται στις συζητήσεις και τις διαφωνίες των γονιών τους. Είναι, όμως, ωφέλιμο να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γίνονται τα… χαϊδεμένα παιδιά, αδύναμοι ενήλικες; Όλοι μας θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, αλλά με τους να τους προσφέρουμε σε όλα άμεσα λύσεις... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ