Αποκαλυπτική ως προς τις συνήθειες των παιδιών και των ανηλίκων στο Internet είναι η σχετική έκθεση της Kaspersky Lab, καταδεικνύοντας ότι τα παιδιά και οι ανήλικοι ανά τον κόσμο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, εργαλεία chat κ.ά. (τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους). Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η ίδια έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στα ενδιαφέροντα των παιδιών ανά χώρα. Όπως αναφέρει η imerisia.gr, η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ασφάλειας της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες*. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με θέματα για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο «ευαίσθητες» δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση. Τα στοιχεία για την Ελλάδα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ανηλίκων επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%). Το 10% των παιδιών στην Ελλάδα επισκέπτεται ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%). Η κατηγορία «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία «ηλεκτρονικά παιχνίδια». Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά. Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το «κατέβασμα» λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12% του συνόλου των ειδοποιήσεων στις μονάδες Γονικού Ελέγχου της Kaspersky Lab). Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%). Η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες» συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%). Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας «περιεχόμενο για ενήλικες» συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες).
Ποιες σελίδες επισκέπτονται συχνότερα στo Internet τα Ελληνόπουλα;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ευγνωμοσύνη: Βοηθήστε τα παιδιά να την καλλιεργήσουν Η ευγνωμοσύνη είναι κάτι που πρέπει να διδάσκεται από την παιδική ηλικία. Αδράξτε την ευκαιρία τα παιδιά σας να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εξωσχολικές δραστηριότητες: Η ζωή έξω από την τάξη Μπαλέτο ή καράτε; Σκάκι ή κιθάρα; Αν λάβετε υπόψη σας τις σωστές παραμέτρους, θα βρείτε τι χρειάζεται το κάθε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Gen Z: Πώς θα καταπολεμήσετε την πίεση που νιώθουν οι έφηβοι Οι Gen Z στην εφηβεία φαίνεται ότι πιέζονται να πετύχουν. Προσπαθήστε ως γονείς να ηρεμήσετε τα παιδιά με απλούς... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι γονείς που κάνουν αυτά τα 4 πράγματα μεγαλώνουν ανθεκτικά παιδιά Αυτές είναι οι αρχές σύμφωνα με τις οποίες μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα της... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γνωρίζουμε καλύτερα το παιδί μας Ένα παιδί έχει πάντοτε τη μαγική ικανότητα να μας ξαφνιάζει και να ανατρέπει όλα όσα πιστεύαμε για εκείνο. Πώς... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Φθινόπωρο: Έτσι θα βοηθήσετε τα παιδιά να προσαρμοστούν στις αλλαγές της εποχής Η αλλαγή του καιρού το φθινόπωρο φέρνει πάντα μαζί της αλλαγές στη διάθεση και ειδικά τα παιδιά, με τον... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τηλεόραση: Βλέπουμε και μαθαίνουμε Χρησιμοποιούμε την τηλεόραση ως εργαλείο εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Γιατί μαμά;»… Όταν τα νήπια μας βομβαρδίζουν με ερωτήσεις Γιατί τα παιδιά ρωτάνε τόσα «γιατί»; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η κρίση αυτοπεποίθησης «χτυπά» τα κορίτσια από πολύ νωρίς Τα κορίτσια στην προεφηβεία και την εφηβεία φαίνεται ότι ταλαιπωρούνται ψυχικά και δεν πιστεύουν στον εαυτό τους. Είναι καιρός... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιατί τα παιδιά είναι τόσο ευαίσθητα στην αλλαγή της ώρας; H αλλαγή της ώρας δεν αργεί και θεωρητικά, θα πρέπει να χαιρόμαστε καθώς μια ώρα πίσω τα ρολόγια σημαίνει... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πρώιμη εφηβεία και καρκίνος του μαστού- Ποια η σύνδεση; Ο καρκίνος του μαστού προσβάλλει όλο και περισσότερες νεαρές γυναίκες και οι επιστήμονες δεν σταματούν να διερευνούν το γιατί. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γονείς και κηδεμόνες: 4 ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στους δασκάλους Οι συναντήσεις γονέων και δασκάλων μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε πράγματα που ίσως δεν μας λένε τα παιδιά,... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δείτε τι πρέπει να πείτε σε ένα αναστατωμένο παιδί Ο ψυχισμός των παιδιών είναι πολύ εύθραυστος και μπορεί να ταλαιπωρούνται κατά τη διάρκεια της δόμησης του χαρακτήρα τους.... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Λίγα και καλά… Τι παιχνίδια χρειάζεται ένα παιδί; Το να αγοράζετε περισσότερα παιχνίδια για να μειώσετε την πλήξη του παιδιού, μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, προειδοποιούν... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ