Τα σχολεία στη Γερμανία «τιμωρούν» τα παιδιά με ΔΕΠΥ, ζητώντας τους να φορούν γιλέκα γεμάτα άμμο Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Γερμανία από την απόφαση σχολείων τα υπερκινητικά παιδιά να φορούν ένα γιλέκο γεμάτο άμμο, βάρους ενός, δύο ή έξι κιλών για να κάθονται πιο ήσυχα. Η υπόθεση έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια από γονείς και την επιστημονική κοινότητα, η οποία εκφράζει τις ανησυχίες της για την αντιμετώπιση των διανοητικών παθήσεων και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι υποστηρικτές της χρήσης γιλέκων υποστηρίζουν πως έχουν δει θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), ισχυριζόμενοι πως το βάρος τα βοηθά να παραμένουν ήρεμα. Οι διευθυντές των σχολείων αναφέρουν πως είναι μία απλή μέθοδος άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος, ηπιότερη από τη χρήση ισχυρών φαρμάκων, ενώ επισημαίνουν ότι τα παιδιά τα φορούν οικειοθελώς. Η Γερμανία άλλωστε, σημειώνουν, δεν είναι η πρώτη χώρα που έχει υιοθετήσει τα γιλέκα με άμμο, καθώς εδώ και χρόνια χρησιμοποιούνται από τις ΗΠΑ από παιδιά με αυτισμό. «Τα παιδιά που πάσχουν από τέτοιου είδους διαταραχές, συχνά δεν μπορούν να διακρίνουν το ένα ερέθισμα από το άλλο. Τα γιλέκα τα βοηθούν να έχουν καλύτερη αντίληψη του εαυτού τους με αποτέλεσμα να είναι πιο συγκεντρωμένα», επισημαίνει σε γερμανικό περιοδικό η Γκέρχιλντ ντε Βαλ, επικεφαλής της Μονάδας Ενσωμάτωσης σε σχολείου του Αμβούργου, η οποία, εντούτοις, τονίζει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται πάνω από 30 λεπτά κάθε φορά. Οι επικριτές, ωστόσο, του μέτρου λένε ότι τα γιλέκα του θυμίζουν ζουρλομανδύα και φοβούνται πως τα παιδιά που τα φορούν στιγματίζονται. Ένας πατέρας έγραψε στο facebook: «Αυτά είναι βασανιστήρια. Πώς λες σε ένα παιδί: «Είσαι άρρωστος και για τιμωρία θα φοράς αυτό το γιλέκο που όχι μόνο καταπονεί το σώμα σου, αλλά σε κάνει να φαίνεσαι σαν βλάκας στα μάτια των συμμαθητών σου;» Πολλοί ψυχίατροι είναι επιφυλακτικοί διότι δεν υπάρχουν μελέτες για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της χρήσης των γιλέκων. Ο Μίχαελ Σούλτε-Μάρκβορτ, διευθυντής της Πανεπιστημιακής Κλινικής Παιδικής και Νεανικής Ψυχιατρικής του Αμβούργο, λέει ότι τα γιλέκα «εγείρουν ζητήματα ηθικής» και υπάρχει κίνδυνος να αρχίσουν να αντιμετωπίζονται ως πανάκεια. Επισημαίνει ότι τα σχολεία εσφαλμένα προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι τα παιδιά θα αλλάξουν συμπεριφορά προκειμένου να ενσωματωθούν αντί να επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση του προβλήματος κάθε παιδιού μεμονωμένα. Σύμφωνα πάντως με τον Φίλιπ Άσερσον, καθηγητή μοριακής ψυχολογίας στο King’s College του Λονδίνου, η λύση βρίσκεται στη δημιουργική ενασχόληση: «Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ πρέπει να βρίσκουν κάτι που να τους αρέσει, κάτι το οποίο έχουν ταλέντο – τέχνες, σπορ. Τα σχολεία δεν δίνουν έμφαση σε αυτούς του τομείς, στους οποίους πολλά απ’ αυτά τα παιδιά έχουν δεξιότητες. Αναγνωρίζοντας τα ταλέντα των παιδιών τους και ενθαρρύνοντάς τα να αναπτύξουν, οι γονείς μπορούν να καταφέρουν πολλά». Πηγή: Τα ΝΕΑ
Πώς «τιμωρούν» στη Γερμανία τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μειωμένη όρεξη: Πώς θα τρώει το παιδί περισσότερο; Η διατροφή του παιδιού δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα αυτό μπορεί να σας αγχώνει, αλλά υπάρχουν... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πότε θα είναι έτοιμο το παιδί για smartphone; Τι πρέπει να γνωρίζει το παιδί πριν του πάρουμε μια «έξυπνη» συσκευή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Πρέπει να του λέμε «Είμαστε περήφανοι για εσένα»; Τι να του λέμε αντ' αυτού; Πώς θα ενθαρρύνουμε το παιδί να πιστέψει στον εαυτό του και να μην... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι να κάνετε όταν το παιδί δεν θέλει να πάει σχολείο Το σχολείο, μαζί με το πρωινό ξύπνημα και όσα συνεπάγεται αυτή η ρουτίνα, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η καλή ανατροφή των παιδιών συνοψίζεται σε μόλις 4 πράγματα Η ανατροφή των παιδιών ενέχει μεγάλη ευθύνη. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι και οργανωμένοι. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Βιταμίνη D: Η έλλειψή της στα παιδιά συνδέεται με αυτοάνοσα Η βιταμίνη D είναι εξέχουσας σημασίας για τον αναπτυσσόμενο οργανισμό ενός παιδιού. Η ανεπάρκεια στην παιδική ηλικία μπορεί να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πότε να αφήσουμε το παιδί να παίρνει αποφάσεις; Χθες… Φυσικά και είναι απαραίτητο και σημαντικό να υποστηρίζουμε το παιδί μας ως προς την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αυτισμός: 30 στα 1000 παιδιά στο φάσμα Ο αυτισμός αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με τους επιστήμονες να προσπαθούν να εντοπίσουν τους πιθανούς παράγοντες στους οποίους... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Όταν τα παιδιά δεν μας λένε τι τους συμβαίνει Μήπως απλά τα παιδιά χρειάζονται το χώρο και τον χρόνο τους; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιατί ροζ για τα κορίτσια και μπλε για τα αγόρια; H έρευνα δείχνει πως τα κορίτσια δεν προτιμούν το ροζ μεγαλώνοντας ενώ το μπλε «ενώνει» καθώς κερδίζει σε προτίμηση... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάβασμα: 5 μυστικά για να μεγαλώσετε μικρούς αναγνώστες Τα παιδιά είναι ωφέλιμο να βλέπουν πως το διάβασμα είναι κάτι που σας αρέσει και αποτελεί μια απλή, καθημερινή... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πιο συνεργάσιμο παιδί μέσα σε λίγες μόνο μέρες Πώς προωθούμε την ηρεμία, τη συνεργασία και τη σύνδεση με το παιδί μας; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μήπως το παιδί έχει άγχος ύπνου; Πότε οι… μάχες για την ώρα του ύπνου είναι κάτι φυσιολογικό και πότε μαρτυρούν κάτι περισσότερο, όπως άγχος; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τα παιδιά μπορεί επίσης να βιώνουν εποχική συναισθηματική διαταραχή Πώς θα το καταλάβουμε; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ