Μαμάδες στο Instagram: Η νέα Εικονική πραγματικότητα της μητρότητας!
Αν έχω μάθει κάτι από τις μαμάδες φίλες μου είναι πως η μητρότητα σημαίνει: ατέλειωτες νύχτες αϋπνίας, πολλά λερωμένα πουκάμισα από φουτόκρεμα, πάνες γεμάτες περιττώματα και πολλές -πολλές καθημερινές ταχυκαρδίες, που εναλλάσσονται με αρρυθμίες!
Έχω δεχτεί δεκάδες μεταμεσονύχτιες κλήσεις από φίλες μου σε κρίση πανικού, να μου διηγούνται (με μισομεθυσμένο συλλαβισμό), όλα τα μαρτύρια που έζησαν μέσα στην ημέρα τους.
Κάπως έτσι ήξερα τη μητρότητα, μέχρι που… ξαφνικά η ζωή μου γέμισε με τις υπέροχες μαμάδες του Instagram. Οι μαμάδες αυτές δεν είναι οι οικείες μας πανικόβλητες – εργαζόμενες γυναίκες που τρέχουν να προλάβουν ψώνια, σούπερ μάρκετ, αποτρίχωση, γιατρούς και μαγείρεμα. Όχι. Οι καινούριες μαμάδες του Instagram, κρατούν αγκαλιά τα νεογέννητα μωρά τους με φόντο τα πεντακάθαρα σπίτια τους και με αποτυπωμένη την απόλυτη γαλήνη στο βλέμμα τους. Οι πλούσιες μπούκλες τους κυματίζουν πάνω στα γυαλιστερά μωρουδίστικα μπρατσάκια και πάντα τις λούζει μια απίστευτη μητρική λάμψη, όπως αυτή που λούζει την Παναγιά, όταν κρατάει το θείο βρέφος. Η ιερή και θαυμαστή απάτη της μητρότητας…Τα σπίτια τους το ίδιο τέλεια με τα μακριά τους μαλλιά βλέπουν στον ωκεανό και εκεί τρέχουν τα ξανθά ανέμελα τρίχρονα παιδάκια τους. Παιδάκια όμορφα και αψεγάδιαστα, όσο και τα ρούχα τους με την τέλεια ραφή, που όλες θέλαμε πάντα να φορούν τα δικά μας παιδιά.
Και βέβαια αυτές οι μαμάδες βρίσκονται παντού…σε όλα τα social media. Είναι οι αψεγάδιαστες διασημότητες που έχουν κάνει crop τις νταντάδες εκτός του πλαισίου της φωτογραφίας, οι fitness moms που κάνουν navassana με το μωρό πάνω στην κοιλιά τους, οι μαμάδες μαγείρισσες που φτιάχνουν το τέλειο κέικ και τα παιδιά τους ποζάρουν επιμελώς ατημέλητα μπροστά σε ένα τεράστιο μίξερ, οι μαμάδες fashion designers που σχεδιάζουν αποκλειστικά, μίνι hipster σειρές, ή ρούχα για όλη την fashionable οικογένεια.
«Από πότε ένα μωρό έγινε το πιο cool αξεσουάρ για μια γυναίκα;», ρώτησα την κολλητή μου φίλη που κρατούσε στο ένα χέρι το μωρό της και στο άλλο μια βρόμικη πάνα. Λες και ξαφνικά, όλα τα όμορφα κορίτσια της νέας γενιάς, απέκτησαν πανέμορφα μωρά και έφτιαξαν λογαριασμούς στο Instagram για να μας το αποδείξουν! Πότε συνέβη όλο αυτό;
Βέβαια η έννοια της «υπεροχής της μητρότητας» δεν είναι κάτι νέο, τουλάχιστον στη Δύση. Πάντα ο δυτικός πολιτισμός αγκάλιαζε με μακιαβελική στοργή το πρότυπο της super mom! Τώρα η φιγούρα αυτή, μεταλλαγμένη προς το ομορφότερο και σαφώς πιο εξελιγμένη αποκτά μια νέα δυναμική στα social media.
Η νέα αυτή «Δύναμη» φαίνεται να έχει αποτινάξει τα παλιακά πρότυπα της μαμάς της που δούλευε με full ωράριο, και πλήρωνε νταντάδες για να μεγαλώσουν τα παιδιά της. Η νέα τριαντάρα μαμά του Instagram «αγκαλιάζει» με νέα προοπτική το ρόλο της, αναβαθμίζει τον τίτλο της και εξελίσσει τη μητρότητα σε μια προσωπική υπόθεση. Ενίοτε και επιχείρηση. Ναι, ποτέ πριν η μητρότητα δεν είχε τέτοια δυναμική στο marketing. Οι εκατοντάδες μαμάδες του Instagram είναι το νέο επιχειρηματικό target group της Δύσης. Και η αλήθεια είναι ότι αυτές οι μαμάδες έχουν πετύχει σε αυτό το νέο επάγγελμα που λέγεται Μητρότητα. Το κάνουν καλά. Πολύ καλά!
Λαμπρό παράδειγμα η Margaret Kleveland, μια πολύ έξυπνη και στυλάτη μαμά από την Καλιφόρνια, η οποία μέσω των υπέροχων εικόνων που δημοσιεύει στο Instagram προωθεί την πολύ σικάτη παιδική σειρά της Dôen.
Τη σειρά την ξεκίνησε με την αδερφή της Katherine, όταν ο γιος της ήταν μόλις τριών εβδομάδων. Η σειρά που απευθύνεται σε μαμάδες που αγαπούν το bohemian chic look, διαθέτει εκλεκτά κομμάτια. Η ίδια, μιλάει για το πώς ξεκίνησε όλο αυτό:
«Είχα πολύ αντιφατικά συναισθήματα για το πώς θα ήταν η ζωή μου ως μητέρα. Πώς, θα μπορούσα να εξισορροπήσω τα ωράρια της μητρότητας σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική βιομηχανία, που απαιτεί 10ωρα ωράρια και δεν μπορεί να υποστηρίξει την ευελιξία που χρειάζεται μια νέα μαμά; Αναδρομικά, κατάλαβα ότι πρόκειται για μια εντελώς παράλογη απόφαση, αλλά φαίνεται πως οι ορμόνες της μητρότητας έγιναν το πιο δυνατό μου όπλο για να ξεκινήσω κάτι τόσο…τολμηρό».
Οι ονειρεμένες φωτογραφίες της φίρμας Dôen στο Instagram με πρωταγωνίστριες όμορφες μητέρες σε ονειρικά σκηνικά έχει σήμερα 248.000 followers (!!!)
«Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης έδωσαν στις γυναίκες, ειδικά στις μητέρες, μια νέα προοπτική για να «σταδιοδρομήσουν» στη μητρότητα», εξηγεί η Kicinski-McCoy, εμπνεύστρια του Mother Mag –ίσως του πιο κομψού site για την μητρότητα, το οποίο δημιούργησε το 2014 μαζί με τη διάσημη μαμά blogger Katie Hintz-Zambrano.
«Για πρώτη φορά, οι 30άρες μαμάδες έχουν τόσο ενεργό ρόλο στη μητρότητα. Πολλές από αυτές τις γυναίκες είναι απόλυτα παθιασμένες με το ρόλο τους. Απλώς δεν είναι κάτι που θέλουν να αναθέσουν σε τρίτους ή να υποβαθμίσουν. Αντί λοιπόν, να επιστρέψουν στην κλασσική καριέρα, όπως την γνωρίζαμε μέχρι τώρα, προτιμούν να δημιουργήσουν κάτι που να τις εκφράζει. Πολλές νέες μαμάδες στρέφονται προς αυτού του είδους την επιχειρηματικότητα, επειδή θέλουν να αφιερώνουν χρόνο στα παιδιά τους καταλήγει η Katie Hintz-Zambrano»
Σήμερα η δημοσιογράφος και blogger Katie είναι επίσης ιδρύτρια της Good Company, μιας εταιρείας που παραδίδει σεμινάρια επιχειρηματικότητας αποκλειστικά σε νέες μαμάδες.
Και βέβαια για τις γυναίκες αυτές, το μεγαλύτερο όπλο τους είναι τα social media. Μέσω αυτών προωθούν τον τρόπο ζωής τους, τα προιόντα τους και εντέλει την επιχείρησή τους. Δηλαδή η ταυτότητα τους ως μητέρα γίνεται και το βασικό εργαλείο της στρατηγικής τους επιχειρηματικότητας.
Γυναίκες όπως ο Courtney Adamo (@courtneyadamo, με 226.000 followers, η Jordan Rebello (@bigsecret, με 17.000 followers, η Taylor Sterling, (@taylorsterling, mom-of-two με 138.000 followers, είναι οι «νέοι έξυπνοι επιχειρηματίες» και παράλληλα σκληρά εργαζόμενες μητέρες. Και το εισόδημα τους, τους το προσφέρει το Instagram, είτε πρόκειται άμεσα για χορηγίες είτε έμμεσα, χρησιμοποιώντας το ως εργαλείο για την ενίσχυση των δικών τους προσωπικών επιχειρήσεων.
Ωστόσο, πέρα από όλο αυτό, για εμάς τις κοινές γυναίκες, αυτές οι εικόνες, με τις υπέροχες καλοχτενισμένες μαμάδες με τα πεντακάθαρα σπίτια και τα ακόμη πιο καθαρά παιδάκια, ίσως μας κάνει ν’ αναρωτηθούμε: «Σοβαρά, τώρα αυτό μοιάζει με τη μητρότητα;»
Την απάντηση στο ερώτημα, έδωσε η ηθοποιός Blake Lively, το απόλυτο fashion icon της μητρότητας για το Χόλιγουντ. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης εγκυμοσύνης της, σε μια συνέντευξη της στο Late Night η διάσημη ηθοποιός είπε χαρακτηριστικά στον Seth Meyers, σχετικέ με το θέμα της νέας εικόνας της μητρότητας: «Υπάρχει μια υπέροχη κυρία στο Instagram, που την ακολουθούσα καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου. Το μωρό της πάντα έδειχνε ροζ και υπέροχο, όλα στον κόσμο της ήταν λευκά, έφτιαχνε πάντα φρέσκες πίτες με βατόμουρο που ένιωθες ότι μοσχομύριζαν, και εκείνη καθόταν ήρεμα σε μια κουνιστή πολυθρόνα και διάβαζε το βιβλίο του Χέμινγουει, ο Γέρος και η Θάλασσα. Οι εικόνες του μωρού της ήταν τόσο χαλαρωτικές, κάτι σαν το πλέξιμο, όσο για το πανέμορφο νήπιο της, μόνο που το κοιτούσες νόμιζες ότι έκανες μασάζ ρεφλεξολογίας».
Τελικά, αυτές οι νέες μαμάδες, σε τι διαφέρουν από όλες τις υπόλοιπες; Ποιος μπορεί να τις κατηγορήσει ότι έκαναν τη μητρότητα επάγγελμα;
Μέχρι τώρα με την μητρότητα, οι μαμάδες δεν κέρδιζαν χρήματα, δεν είχαν διάλειμμα για φαγητό, δεν είχαν ποτέ ρεπό, άδεια για διακοπές και ξεκούραση. Δεν είχαν αργία, ή άδεια ασθενείας και από όλα αυτά δεν είχαν ποτέ καμιά χρηματική απολαβή. Τι πειράζει λοιπόν αν η νέα αυτή επιχειρηματικότητα της μητρότητας, τους επιτρέπει να παραμείνουν μητέρες και παράλληλα να πληρώνουν και τους λογαριασμούς του σπιτιού;. Ποιες είμαστε εμείς που θα τις κρίνουμε;
Και αυτές οι γυναίκες δουλεύουν σαν μητέρες για να ζήσουν και παράλληλα κάνουν αυτό που κάνουν όλες οι μαμάδες. .Ζουν για να είναι μητέρες!