Απομονωμένοι για καιρό από τον κοινωνικό περίγυρό τους, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο το έριξαν στη γυμναστική ως εκτόνωση από τη βαριά ατμόσφαιρα της πανδημίας. Και οι εταιρείες που αναπτύσσουν εφαρμογές γυμναστικής κάνουν χρυσές δουλειές αυτή την ασυνήθιστη χρονιά.
Η εταιρεία Strava προσφέρει ένα app που αξιοποιεί τον δέκτη GPS των κινητών τηλεφώνων για να παρακολουθεί τις επιδόσεις του χρήστη στο τρέξιμο, την ποδηλασία και άλλες αθλητικές δραστηριότητες σε ανοιχτούς χώρους.
H Strava είδε τους χρήστες της να αυξάνονται κατά περίπου δύο εκατομμύρια ανά μήνα, ανεβάζοντας το σύνολο στους 73 εκατομμύρια χρήστες, αναφέρει το BBC. Επιπλέον, ο μέσος χρήστης αύξησε κατά 13% τις αθλητικές δραστηριότητες στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Και η πρόκληση που οργάνωσε η εταιρεία, καλώντας τους χρήστες να ολοκληρώσουν αγώνα δρόμου 5 χιλιομέτρων, πέτυχε φέτος ρεκόρ συμμετοχής.
Στη Βρετανία, αναφέρει το BBC, η παρόμοια εφαρμογή Freeletics κατέγραψε αύξηση της χρήσης κατά 50% μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου, όταν επιβλήθηκε το πρώτο lockdown.
«Η Covid-19 προσέφερε σε πολύ κόσμο μια μοναδική ευκαιρία για περισσότερη άσκηση, αφού ο κόσμος είχε λιγότερους λόγους να μην το κάνει» σχολίασε η δρ Σαρλότ Χίλτον της Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολογίας.
«Αν μη τι άλλο, η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους μάς προσφέρει μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση από τον χρόνο που αναγκαστήκαμε να μένουμε μέσα στη διάρκεια του lockdown».
«Ωστόσο λόγω των κοινωνικών περιορισμών που φέρνει η Covid-19, περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να στρέφονται σε εφαρμογές και online κοινότητες άσκησης προκειμένου να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με άλλους ανθρώπους που απολαμβάνουν την άσκηση» επισήμανε.
Πράγματι, η ζήτηση έχει αυξηθεί και στα online ομαδικά προγράμματα άσκησης. Το ClassPass, μια υπηρεσία που κανονικά επιτρέπει στους χρήστες να κλείνουν ραντεβού με προσωπικούς προπονητές, είδε το 81% των χρηστών της να συμμετέχουν σε ομαδικά προγράμματα μέσω ζωντανής ροής –η ομάδα της γιόγκα ήταν η δημοφιλέστερη.
Αύξηση κατά 900% από τον Ιανουάριο ως σήμερα παρουσίασαν και οι εγγραφές στην online κοινότητα Les Mills, η οποία επιτρέπει στα 184.000 μέλη της να ανταλλάσσουν εμπειρίες και απόψεις για τη γυμναστική. Στην περίοδο της πανδημίας, η υπηρεσία προσφέρει προγράμματα άσκησης on demand.