Τα περισσότερα παιδιά δημιουργούν λίγο χάος και αποδιοργάνωση στην καθημερινότητα των ενηλίκων αλλά και στην δική τους. Ορισμένα παιδιά τείνουν να ασχολούνται με πολλά πράγματα σχεδόν ταυτόχρονα ή να αφήνουν το ένα για να πάνε στο άλλο, ξεχνώντας κάτι ενδιάμεσα. Η διαδικασία της οργάνωσης ωστόσο είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού όχι μόνο καταφέρνετε να εκτονώσετε την ένταση αλλά ταυτόχρονα τακτοποιείτε και φτιάχνετε τον χώρο σας, ακριβώς όπως τον θέλετε.
Αυτά τα οφέλη τα αναγνωρίζουμε ως ενήλικες, όμως μπορείτε να τα εξηγήσετε και στο παιδί, χρησιμοποιώντας κατάλληλες για την ηλικία του λέξεις και φράσεις.Η οργάνωση συγκεκριμένα μας επιτρέπει να συντονίσουμε τον εγκέφαλό μας σε μια συστηματική, ενεργητική κατάσταση, που μπορούμε να εφαρμόσουμε και σε άλλους τομείς της ζωής μας για να επιτύχουμε τους στόχους μας.
Το ίδιο μπορούν να κάνουν και τα παιδιά, αξιοποιώντας την οργάνωση στο.. έπακρο.
Οργάνωση σε 3,2,1..
Μερικά παιδιά μάλιστα, φαίνεται να είναι φυσικά οργανωμένα, αλλά για τα υπόλοιπα, η οργάνωση είναι μια δεξιότητα που μαθαίνεται με την πάροδο του χρόνου. Με την δική σας βοήθεια και κάποια εξάσκηση εκ μέρους τους, τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν μια αποτελεσματική προσέγγιση για να ολοκληρώνουν τα πράγματα στην ώρα τους και δίχως περιττό άγχος.
Για τα παιδιά, όλες οι δραστηριότητες μπορούν να χωριστούν σε τρία απλά βήματα:
- Η οργάνωση σημαίνει ότι το παιδί είναι έτοιμο στην ώρα του και έχοντας συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα.
- Η ικανότητα συγκέντρωσης σημαίνει ότι το παιδί μπορεί να εστιάσει σε κάτι συγκεκριμένο, αποφεύγοντας τους αντιπερισπασμούς με επιτυχία.
- Η ολοκλήρωση περιλαμβάνει το τέλος μιας εργασίας ή δραστηριότητας.
Πώς θα το ενθαρρύνετε
Μερικοί τρόποι για να ενθαρρύνετε το παιδί, περιλαμβάνουν:
- Θέστε στόχους: Καθίστε μαζί με το παιδί, συζητήστε και θέστε στόχους για να καταφέρετε να αγαπήσει την οργάνωση.
- Βάλτε πρόγραμμα: Τίποτα δεν «φωνάζει» περισσότερο οργάνωση, από την πιστή τήρηση ενός προγράμματος. Με το πρόγραμμα το παιδί θα γνωρίζει τι πρέπει να κάνει και πότε.
- Ερωτήσεις: Βοηθήστε το παιδί να θυμάται όλα όσα έχει να κάνει, μετατρέποντας τις δραστηριότητες ή τις υποχρεώσεις του σε «ερωτήματα». Έτσι θα μπορεί να διερωτάται και να απαντά στις ερωτήσεις του, για να ελέγχει αν έχει κάνει όλα όσα πρέπει.