Το παιδικό δωμάτιο αποτελεί τον χώρο όπου το παιδί θα παίζει, θα εκφράζεται, θα ξεκουράζεται και μεγαλώνοντας θα πρέπει και να διαβάσει για να εξελίξει τις δυνατότητές του και να βελτιωθεί σε κάθε επίπεδο. Κατά την διακόσμησή του λοιπόν, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ως γονείς ότι ένας μαθητής του δημοτικού παραμένει πάνω απ’ όλα παιδί. Για αυτό θα πρέπει να διατηρήσετε ένα χαλαρό ύφος διακόσμησης, χωρίς όμως να αποσπάται η προσοχή του από το διάβασμα.
Βήματα για ενισχυμένη συγκέντρωση
Μερικά από τα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ενισχύσετε την συγκέντρωσή του, περιλαμβάνουν:
- Δεν πρέπει να απομακρύνετε τα παιχνίδια από το δωμάτιο του παιδιού θεωρώντας ότι θα του αποσπούν την προσοχή και δεν θα του επιτρέπουν να μελετά όσο πρέπει. Το γεγονός ότι το δημοτικό είναι τώρα πιο απαιτητικό από ό,τι παλαιότερα και τα παιδιά φορτωμένα με πολλά μαθήματα κάνει ακόμη πιο έντονη την ανάγκη των παιδιών για ευχάριστα διαλείμματα και παιχνίδι.
- Το παιδί, άλλωστε, ειδικά αυτό που πηγαίνει στις μικρές τάξεις του δημοτικού, το περισσότερο που μπορεί να κρατήσει την προσοχή του σε κάτι είναι 30-45 λεπτά. Ο χρόνος συγκέντρωσής του δεν είναι ίδιος με των ενηλίκων. Είναι σκόπιμο, λοιπόν, κατά τη διάρκεια της μελέτης του, να κάνει μικρά διαλείμματα για να ασχοληθεί με ό,τι άλλο του αρέσει, προκειμένου αργότερα να μπορέσει να ξανασυγκεντρωθεί στο διάβασμα.
- Ενώ τα παιχνίδια πρέπει να είναι μέσα στο παιδικό δωμάτιο, η τηλεόραση δεν έχει καμιά θέση σε αυτό. Το παιδί μπορεί να βλέπει τηλεόραση, αλλά όχι στο δωμάτιό του, ώστε να ελέγχετε τόσο το χρόνο που βλέπει όσο και το τι βλέπει. Μια καλή αντιπρόταση είναι η μουσική.
- Τα χρώματα που θα επικρατούν στο δωμάτιο του παιδιού (στους τοίχους, τις κουρτίνες κλπ.) πρέπει να διαμορφώνουν ένα ευχάριστο και ξεκούραστο περιβάλλον. Οι αποχρώσεις του πράσινου θεωρείται ότι ξεκουράζουν τα μάτια, ωστόσο δεν πρέπει να βάψετε όλο το δωμάτιο πράσινο! Αντίθετα, καλό είναι στο δωμάτιο να επικρατούν χρώματα που αρέσουν στο παιδί. Γι’ αυτό, συζητήστε και επιλέξτε τα μαζί. Είναι πολύ σημαντικό να κάνετε το παιδί κοινωνό στη διαδικασία οργάνωσης του δωματίου του.