Τα αριθμητικά μανιτάρια με πλαστελίνη είναι μία εύκολη, αυτοσχέδια, και απλή κατασκευή που θα βοηθήσει το παιδί μας στα πρώτα του «βήματα» στα μαθηματικά.
Γιατί να επιλέξουμε μία τέτοια δράση;
- Γιατί είναι πολύ δελεαστικό να μαθαίνει το παιδί παίζοντας.
- Το βοηθάει και σε άλλους τομείς εκτός της αριθμητικής. Ασκεί ταυτόχρονα την λεπτή κινητικότητα, την φαντασία και την υπομονή.
- Του συστήνει την ανακύκλωση υλικών μέσω της επαναχρησιμοποίησής τους.
- Ασκείται στην ολοκλήρωση της ατομικής δραστηριότητας.
Τι υλικά που θα χρειαστούμε:
- Ένα χαρτόνι από χαρτόκουτο
- Μολύβι, γόμα και μαρκαδόρο
- Άσπρη νερομπογιά, πινέλο και δοχείο με νερό
- Πλαστελίνη
- Ένα μπολάκι με ρεβίθια
Βήματα κατασκευής
Βήμα 1ο:
Κόβουμε το χαρτόνι στο μέγεθος που θέλουμε.
Βήμα 2ο:
Ζωγραφίζουμε με ένα μολύβι, για να μπορούμε να διορθώσουμε σε περίπτωση λάθους, τα μανιτάρια πάνω στο χαρτόνι. Εάν κάνουμε την κατασκευή μαζί με το παιδί μπορούμε να σχεδιάσουμε το πρώτο μανιτάρι σε ένα άλλο χαρτόνι και να το κόψουμε περιμετρικά. Μετά δίνουμε στο παιδί το κομμένο χαρτόνι για να σχεδιάσει, στο περίγραμμά του, τα υπόλοιπα μανιτάρια.
Βήμα 3ο:
Περνάμε το περίγραμμα με τον μαρκαδόρο για να γίνει πιο έντονο.
Βήμα 4ο:
Ζωγραφίζουμε την βάση των μανιταριών με την άσπρη νερομπογιά και αφού στεγνώσει γράφουμε επάνω τους αριθμούς.
Βήμα 5ο:
Καλύπτουμε το πάνω μέρος των μανιταριών με την πλαστελίνη.
Βήμα 6ο:
Εξηγούμε στο παιδί με ποιον τρόπο θα κάνει αυτή την δραστηριότητα.
Μικρές συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα
Tip 1ο: Θα είναι ακόμα πιο δελεαστικό για το παιδί να κάνουμε όλη την κατασκευή μαζί γιατί έτσι θα του δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο για να ασχοληθεί.
Tip 2ο: Προσθέτουμε ή αφαιρούμε μανιτάρια στην κατασκευή μας αν το παιδί είναι σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο μαθησιακό επίπεδο και προσαρμόζουμε την κατασκευή στις δικές του ανάγκες.
Tip 3ο: Καλό είναι τα ρεβίθια που θα τοποθετήσουμε στο μπολ να είναι υπολογισμένα – μετρημένα ακριβώς. Αν έχουμε αποφασίσει π.χ. ότι θα είναι 12 τα μανιτάρια για να ολοκληρώσει σωστά το παιδί την δραστηριότητα θα χρειαστεί συνολικά 78 ρεβίθια. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί το παιδί να αυτοδιορθώνεται στο τέλος της δράσης του μιας και θα καταλάβει ότι εάν του έχει περισσέψει ή του λείπει κάποιο ρεβίθι λογικά θα έχει κάνει κάποιο λάθος.