Η ώρα για τις Πανελλήνιες 2022 έφτασε. Αύριο ξεκινούν τα ΕΠΑΛ και στις 3 Ιουνίου τα ΓΕΛ. Μια «ανάσα» πριν την έναρξη ο μαθηματικός και σύμβουλος καριέρας, Στράτος Στρατηγάκης, δίνει συμβουλές για τους υποψήφιους, και υπογραμμίζει ποια είναι τα πιο δύσκολα μαθήματα.
Αρχικά, ανέφερε στην ΕΡΤ πως ένα παιδί είναι την ώρα της εξέτασης και συνειδητοποιήσει πως δεν ξέρει κάποιο από τα θέματα, δεν πρέπει να πανικοβληθεί. Είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στρατηγάκης: «Τη στιγμή που το παιδί γράφει στις εξετάσεις και δει ότι δεν ξέρει το τέταρτο θέμα δεν σημαίνει ότι έχει έρθει η καταστροφή. Μπορεί να μην το ξέρουν και οι υπόλοιποι. Δεν χρειάζεται πανικός».
Σημείωσε δε, πως πρέπει να «βλέπουμε το κάθε μάθημα ξεχωριστά. Μετά από μία ήττα πηγαίνουμε σε ένα άλλο μάθημα και τα δίνουμε όλα. Δεν έχει χαθεί τίποτα».
Τα πιο δύσκολα μαθήματα των Πανελληνίων 2022
Σύμφωνα με τον ίδιο, πέρυσι οι υποψήφιοι στις ανθρωπιστικές σπουδές, είχαν τους λιγότερους αριστούχους στα Αρχαία και στην Ιστορία τους περισσότερους κάτω από τη βάση.
Επομένως, «το παιδί που θα πάει καλά στα Αρχαία και έχει υψηλούς στόχους, θα είναι πολύ κοντά στο να πιάσει αυτούς τους στόχους γιατί τα Αρχαία δυσκολεύουν τα παιδιά».
Μάλιστα, ο κ. Στρατηγάκης επισήμανε πως τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι «το παιδί που θα περάσει τη βάση στην Ιστορία θα μπορεί να νιώθει ασφαλές ότι όλα θα πάνε καλά».
Για τις θετικές σπουδές τόνισε πως η Χημεία είχε πέρυσι τον λιγότερο αριθμό αριστούχων.
«Βλέπουμε ότι η Χημεία τα τελευταία χρόνια έγινε το δυσκολότερο μάθημα όπου έχουμε τους λιγότερους αριστούχους από κάθε μάθημα».
Μιλώντας, τέλος, για τα Μαθηματικά ο κ. Στρατηγάκης ανέφερε ότι πέρυσι μπήκαν πιο εύκολα θέματα.
«Βλέπετε ότι έχουμε πολλούς αριστούχους και λίγους κάτω από τη βάση».
Για το τρίτο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή τις σπουδές υγείας, δήλωσε ότι «η Χημεία και η Βιολογία είναι τα πιο δύσκολα μαθήματα γεγονός που έχει ως συνέπεια την πτώση των βάσεων στις ιατρικές σχολές».
Όσο για τις σπουδές οικονομίας και πληροφορικής, στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, ο σύμβουλος σταδιοδρομίας επισήμανε ότι «ο μέσος όρος στα μαθηματικά είναι κάτω από το 10 και συγκεκριμένα 6,9. Δηλαδή, όποιος γράψει στις εξετάσεις 10 θα είναι “άρχοντας”».
Και όπως εξήγησε «τα μαθηματικά είναι μία αλυσίδα η οποία δυστυχώς για πάρα πολλά παιδιά σπάει από πολύ νωρίς, από το δημοτικό. Και αν σπάσει από νωρίς αυτή η αλυσίδα τότε το χάνεις. Φτάνεις στην τρίτη λυκείου και δεν μπορείς να διορθώσεις τίποτα».
Πρόσθεσε δε ότι «είναι προφανές ότι υπάρχει πρόβλημα με την μαθηματική παιδεία στην Ελλάδα».