Εκτός αν τυχαίνει το παιδάκι σας να είναι σούπερ οργανωτικό, μεθοδικό και σταθερά αφοσιωμένο στο διάβασμά του, τότε είστε σίγουρα εξοικειωμένοι με την ένταση και τους πιθανούς καυγάδες που μπορεί να εκδηλωθούν όταν θα πρέπει να ολοκληρώσει τις εργασίες του για το σχολείο. Ο καλύτερος τρόπος για να προσπεράσετε γρήγορα το δράμα και τον εκνευρισμό είναι να ανακαλύψετε πώς ακριβώς διαχειρίζονται τον φόρτο εργασίας που έχουν, ανεξάρτητα από το μέγεθος, μιας και κάθε παιδί έχει έναν διαφορετικό τρόπο, που απαιτεί με την σειρά του διαφορετική μεταχείριση για να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με την λιγότερη αναστάτωση.
Η προσωπικότητα, η ιδιοσυγκρασία ακόμα και το στυλ μάθησης του παιδιού αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για το πώς θα οργανώσει το διάβασμά του αλλά και για τον τρόπο που θα διαχειριστείτε και εσείς το μικρό σας. Αναλύοντας την συμπεριφορά του παιδιού, θα καταφέρετε να αναγνωρίσετε και τα «εμπόδια» που ενδεχομένως συναντά στην προσπάθειά του να διαβάσει, όπως είναι το άγχος ή και η αναβλητικότητα.
Τι να προσέξετε για απρόσκοπτο διάβασμα
Αναβλητικότητα
Παρατηρήστε αν το παιδί αφήνει τις εργασίες του για την τελευταία στιγμή, μιας και είναι πολύ εύκολο να υποκύψει στον πειρασμό να αναβάλλει το διάβασμά του.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να διερευνήσετε είναι αν καταλαβαίνει το υλικό που πρέπει να διαβάσει ή εάν αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία.
Μόλις αποκλείσετε αυτά, θα ήταν καλό να έχετε κατά νου ότι περισσότερα παιδάκια, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες, δεν αντιλαμβάνονται ακόμα την αίσθηση του χρόνου όπως και το πόσο χρόνο χρειάζεται για την ολοκλήρωση μιας εργασίας, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να την αναβάλλουν.
Πώς θα το βοηθήσετε: Επιμείνετε ότι θα ασχοληθεί με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα, αφού ολοκληρώσει το διάβασμά του. Για να το βοηθήσετε να διαχειριστεί τον όγκο του διαβάσματός του, θα ήταν καλό να το διαχωρίσετε σε ίσα μέρη ώστε να μπορεί να το διαχειριστεί καλύτερα.
Εμμονή με το τέλειο
Ένας άλλος λόγος που μπορεί να το κάνει να αναβάλλει διαρκώς το διάβασμά του είναι ο φόβος ότι δεν θα το κάνει τέλεια, οπότε εγκαταλείπει εξαρχής την προσπάθεια. Τα παιδιά που τείνουν να είναι ευαίσθητα ή που χαρακτηρίζονται ως προικισμένα ενδέχεται να είναι επιρρεπή στην τελειομανία.
Ενδέχεται να ξεκινήσουν μια εργασία πολλές φορές από την αρχή, απορρίπτοντας διαρκώς τις αρχικές τους ιδέες, αντικαθιστώντας τις με νέες, σκεπτόμενα ότι η επόμενη δεν θα είναι απλώς η καλύτερη αλλά η τέλεια ιδέα.
Πώς θα το βοηθήσετε: Προσπαθήστε να εστιάζετε την προσοχή σας περισσότερο στην διαδικασία και όχι στο αποτέλεσμα ώστε σιγά – σιγά να σταματήσει να σκέφτεται μόνο αυτό. Έπειτα ενθαρρύνετέ το να προσπαθήσει, δίχως να σκέφτεται ενδεχόμενα λάθη, μιας και θα έχει ευκαιρία να τα διορθώσει αργότερα.
Βιασύνη
Ορισμένα παιδάκια, γυρνώντας σπίτι απευθείας από το σχολείο, θα σημειώσουν όσο πιο γρήγορα μπορούν μερικές λέξεις ή φράσεις στην φωτοτυπία που έχουν για το σπίτι ώστε να μπορέσουν να «ξεφύγουν» όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Συνήθως καταφεύγουν σε μια τέτοια συμπεριφορά γιατί θέλουν να ασχοληθούν με κάτι πιο διασκεδαστικό.
Πώς θα το βοηθήσετε: Όταν σας πει ότι τέλειωσε, καθίστε μαζί και ελέγξτε την εργασία του. Ύστερα ζητήστε του να διορθώσει τα λάθη του και να την ελέγξετε και πάλι μαζί. Με αυτόν τον τρόπο, θα βεβαιωθείτε ότι πράγματι διαβάζει και εκείνο θα καταλάβει σταδιακά ότι μια τέτοια συμπεριφορά δεν το ωφελεί.