Το να παρακινούμε το μωρό μας να μιλήσει είναι σχετικά απλό, αρκεί να γνωρίζουμε τις κατάλληλες δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε στο σπίτι. Εάν λοιπόν το μωράκι σας έχει κλείσει τους 6 μήνες ζωής, δοκιμάστε να εφαρμόσετε τα παρακάτω για να αρχίσει σταδιακά να κατακτά τη γλώσσα και εσείς να είστε δίπλα του και να το ενθαρρύνετε κάθε λεπτό.
Κατακτώντας την ομιλία από την «κούνια»
Ανάγνωση ιστοριών
Τα παραμύθια είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να είναι εύκολα, κατανοητά και να διεγείρουν τη συναισθηματική ικανότητα των παιδιών. Επιλέξτε ιστορίες που είναι κατάλληλες για την ηλικιακή ομάδα του μωρού σας και διαβάστε του. Μπορείτε επίσης να του ζητήσετε να δείξει ένα αντικείμενο στο βιβλίο. Το μωρό σας θα συνηθίσει να σας ακούει να λέτε την ιστορία και ωφέλιμο θα ήταν να βάλετε το βιβλίο στα χεράκια του για να το «διαβάσει».
Διαβάστε επίσης: Γιατί πρέπει να δίνουμε στα παιδιά όλη μας τη στοργή
Κουκλοθέατρο
Αυτή η διασκεδαστική δραστηριότητα κάνει τα παιδιά να ενδιαφέρονται για τους χαρακτήρες και τους διαλόγους. Μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί σας να μιλήσει στις κούκλες, να τις περιγράψει ή να απαντήσει στις ερωτήσεις τους. Οι μεταμφιέσεις και οι δραματοποιήσεις είναι εκπαιδευτικές και εξαιρετικά διασκεδαστικές.
Παιδικά τραγούδια
Τα τραγούδια είναι άλλος ένας καλός τρόπος για να κάνετε τη μάθηση διασκεδαστική.
Τα παιδικά τραγούδια είναι πλούσια σε… παιδικό λεξιλόγιο. Είναι απλά και πολλές φορές αστεία. Τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να τα επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά, πρώτα συλλαβή προς συλλαβή και μετά σε μεγαλύτερα αποσπάσματα.
Εικόνες- Αντικείμενα
Για να αρχίσουν να τροφοδοτούν αυτόν τον αφηρημένο κώδικα που είναι γνωστός ως «γλωσσικά σημάδια», είναι σημαντικό για τα παιδιά να αρχίσουν να συσχετίζουν τις εικόνες που βλέπουν με τις λέξεις που τις περιγράφουν.
Για το λόγο αυτό, μπορούμε να ξεκινήσουμε δείχνοντάς τους φωτογραφίες, κινούμενα σχέδια και κάθε είδους εικόνες, για να αρχίσουμε να τους δίνουμε τις σημασιολογικές και διαλεκτικές πληροφορίες που σχετίζονται με το καθένα. Το παιδί μπορεί να περιγράψει αυτό που βλέπει στις εικόνες για να αρχίσει να αντιλαμβάνεται νέες έννοιες και να κατακτά νέο λεξιλόγιο.