Το μυστικό για τη δημιουργία λαμπρών επιστημόνων μπορεί να είναι η σπουδαία ανατροφή. Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι η υψηλής ποιότητας παιδική φροντίδα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τους βαθμούς ενός παιδιού στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες.
Η έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που έλαβαν τόσο συναισθηματική θαλπωρή όσο και γνωστική ενθάρρυνση από τους φροντιστές τους είχαν καλύτερες επιδόσεις στους τομείς των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM).
Διαβάστε επίσης: Παιδί: Είναι καλύτερο να γράφει ή να πληκτρολογεί;
Η σχέση αυτή διαπιστώθηκε ότι ήταν ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των παιδιών που προέρχονταν από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Developmental Psychology.
Η μελέτη
Η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια–Ιρβάιν ανέλυσε στοιχεία από σχεδόν 1.000 οικογένειες με παιδιά που γεννήθηκαν το 1991 και τα παρακολούθησε μέχρι το 2006.
Στο πλαίσιο της μελέτης, εκπαιδευμένοι παρατηρητές πραγματοποίησαν επισκέψεις στους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία όπου φοιτούσαν τα παιδιά αυτά, για τουλάχιστον 10 ώρες την εβδομάδα.
Αυτοί οι παρατηρητές επισκέφθηκαν τα παιδιά όταν ήταν έξι, 15, 24, 36 και 54 μηνών. Αξιολόγησαν τον βαθμό στον οποίο οι φροντιστές παρείχαν ένα ζεστό, υποστηρικτικό περιβάλλον και ανταποκρίνονταν στα ενδιαφέροντα και τα συναισθήματα των παιδιών.
Επιπλέον, οι παρατηρητές σημείωσαν το επίπεδο της γνωστικής παρότρυνσης που παρείχαν οι φροντιστές. Εξέτασαν κατά πόσο οι φροντιστές χρησιμοποιούσαν πλούσια γλώσσα, έκαναν ερωτήσεις για να διεγείρουν τις διαδικασίες σκέψης των παιδιών και παρείχαν ανατροφοδότηση που θα μπορούσε να ενισχύσει την κατανόηση των διαφόρων εννοιών.
Στη συνέχεια, η ομάδα της Καλιφόρνιας αξιολόγησε την επίδοσή τους στα μαθήματα STEM κατά τη διάρκεια του δημοτικού και του γυμνασίου. Ανέλυσαν τις βαθμολογίες των παιδιών στα τεστ από την τέταρτη έως την έκτη τάξη και στο λύκειο.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά που είχαν λάβει καλύτερη συναισθηματική και γνωστική φροντίδα είχαν καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα STEM προς το τέλος του δημοτικού σχολείου. Αυτό, με τη σειρά του, προέβλεπε υψηλότερες επιδόσεις στα μαθήματα STEM στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Επιπλέον, η ευαίσθητη και ανταποκρινόμενη φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία ήταν πιο ισχυρός παράγοντας πρόβλεψης των επιδόσεων στο STEM στο γυμνάσιο για τα παιδιά από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.