Όσοι έχουμε τη χαρά να είμαστε γονείς, γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να επιλέξουμε το κατάλληλο Προνηπιαγωγείο ή Νηπιαγωγείο για το παιδί μας. Βλέπεις, δεν αρκεί να βρούμε μία σύγχρονη σχολική μονάδα που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη μας, αλλά χρειάζεται το εκπαιδευτικό προσωπικό να ακολουθεί ένα πρόγραμμα, το οποίο θα εισάγει ομαλά το παιδί στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, ενώ συγχρόνως, θα το προετοιμάζει για το επόμενο «σκαλοπάτι», δηλαδή την ένταξή του στο Δημοτικό.

Όταν πέρασα για πρώτη φορά από αυτή την απαιτητική διαδικασία, αναζητώντας ένα αξιόπιστο Προνηπιαγωγείο για την κόρη μου, βασικό κριτήριο για την επιλογή μου ήταν το παιδί να πάει σε ένα σχολείο το οποίο θα ένιωθε σαν ένα δεύτερο σπίτι του, σαν μία δεύτερη οικογένεια που θα το αγκάλιαζε, θα του έδινε ώθηση σε αυτό το νέο κεφάλαιο της ζωής του. Και πράγματι, το αίσθημα οικειότητας και ασφάλειας που με «πλημμύρισε» όταν επισκέφθηκα τις εγκαταστάσεις της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, με έκαναν να νιώθω σίγουρη πως αυτή ήταν η καλύτερη επιλογή για τη μικρή μου.

Μία δεύτερη οικογένεια που προετοιμάζει το παιδί για το επόμενο «σκαλοπάτι»

Αν σκεφτείς πως το σχολείο είναι η δεύτερη κοινωνική ομάδα στην οποία εντάσσεται ένα παιδί αμέσως μετά το οικογενειακό «κουκούλι», καταλαβαίνεις για ποιο λόγο αναζητούσα ένα σχολείο το οποίο θα ήταν ένα δεύτερο σπίτι για τη μικρή μου. Ήθελα να βρω για εκείνη ένα φιλόξενο, οικείο περιβάλλον στο οποίο θα μάθαινε με βιωματικό, ευχάριστο τρόπο, ένα περιβάλλον στο οποίο θα ενθαρρύναν τη δημιουργικότητά της, θα ένιωθε άνετα να είναι ο εαυτός της, ώστε να κάνει και τους πρώτους της φίλους.

Ακριβώς για αυτό, όταν ενημερώθηκα πως οι περισσότεροι από τους μαθητές που αποφοιτούν από το Λύκειο της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης είχαν ξεκινήσει τη φοίτησή τους από τη βαθμίδα του Νηπιαγωγείου, δεν υπήρχε πλέον για εμένα καμία αμφιβολία πως αυτό ήταν το «δεύτερο σπίτι» το οποίο θα υποδεχόταν τη μικρή μου. Διότι ήταν ένα σχολείο που θα την προετοίμαζε σταδιακά, θα της πρόσφερε ό,τι είχε ανάγκη αναπτυξιακά σε κάθε βαθμίδα, μέχρι τη στιγμή που θα άνοιγε τα φτερά της, ενήλικη πια, να «πετάξει» στον κόσμο με αυτοπεποίθηση.

Πιο συγκεκριμένα, κάθε βαθμίδα έχει αυτοτέλεια αλλά και δική της βαρύτητα, ώστε κάθε παιδί να εκπληρώνει τους στόχους του, να οδηγείται στην καλύτερη δυνατή εκδοχή του. Στο Νηπιαγωγείο για παράδειγμα, το οποίο είναι δίγλωσσο ώστε να μαθαίνει το παιδί να εκφράζεται αβίαστα στα Ελληνικά και τα Αγγλικά, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη μοναδικότητα του χαρακτήρα του, στην ανάδειξη των ιδιαίτερων ταλέντων και των δεξιοτήτων του. Πώς γίνεται αυτό; Μέσα από μία ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων, αλλά κυρίως χάρη στους έμπειρους παιδαγωγούς που παρακολουθούν τα παιδιά, δίνοντάς τους κίνητρα μάθησης.

Ρομποτική, Σκάκι, Μουσικοκινητική και Θεατρική Αγωγή είναι μόνο μερικές από τις δραστηριότητες που σχεδιάζονται, οργανώνονται και υλοποιούνται από καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, ειδικούς της προσχολικής ηλικίας. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες δραστηριότητες, όπως η Γυμναστική, η Κολύμβηση σε εσωτερική πισίνα, το Μπαλέτο, το Καράτε και το Ποδόσφαιρο, δραστηριότητες που ενισχύουν την κινητική ανάπτυξη των νηπίων, ενώ πραγματοποιούνται εβδομαδιαία από εξειδικευμένους προπονητές, σε χώρους κατάλληλους, ασφαλείς και πλήρως εξοπλισμένους.

Εξιδεικευμένοι συνοδοιπόροι που στέκονται κάθε στιγμή, σε κάθε βήμα πλάι στο παιδί

Θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφέρω πως ο βασικός λόγος για τον οποίο αποφάσισα τελικά να γράψω τη μικρή μου στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση ήταν οι άνθρωποι που γνώρισα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μου, εκπαιδευτικοί με ενσυναίσθηση και κατανόηση, όχι μόνο απέναντι στα παιδιά, αλλά και στις εύλογες ανησυχίες των γονιών. Όπως με ενημέρωσαν, το σχολείο ακολουθεί συγκεκριμένα πρωτόκολλα για τη φροντίδα των παιδιών και αυτό δεν αφορά μόνο στην παρουσία νοσηλεύτριας ή στην καθαριότητα των χώρων.

Η φροντίδα στην Εκπαιδευτική Αναγέννηση αφορά πρωτίστως στα παιδιά και τον συναισθηματικό τους κόσμο, ο οποίος προσεγγίζεται με λεπτότητα, κατανόηση και αγάπη. Βλέπεις, ειδικότερα στο Νηπιαγωγείο δίνεται μεγάλη βαρύτητα στη συναισθηματική καλλιέργεια των παιδιών, μέσα από ένα καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο βασίζεται στις αρχές του StoryPlay® της Joyce Mills. Ωστόσο, η ουσιαστική δουλειά γίνεται μέσα από τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και των ψυχολόγων, οι οποίοι παρακολουθούν σχολαστικά την εξέλιξη του παιδιού και ενημερώνουν τους γονείς για κάθε τους βήμα.

Μιλώντας για τους εκπαιδευτικούς, δεν γίνεται να μην αναφέρω πως χάρη σε αυτούς τα παιδιά απολαμβάνουν καθημερινά ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης, στο οποίο έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τη γνώση απολαμβάνοντας, να πειραματιστούν, να εκφράσουν τον αυθορμητισμό τους, να εξασκηθούν παίζοντας, αναπτύσσοντας δεξιότητες που θα τα διευκολύνουν καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους.

Αν μπορούσα να παρομοιάσω με κάτι τους Νηπιαγωγούς της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης, θα έλεγα πως είναι μία συναισθηματική «γέφυρα» ανάμεσα στο σπίτι και το Σχολείο. Είναι οι σπουδαίοι άνθρωποι στους οποίους δεν διστάζει ένας γονιός να εμπιστευτεί το παιδί του. Μάλιστα, μέσα από τις Ομάδες Συμβουλευτικής Γονέων, αλλά και τα καινοτόμα προγράμματα, όπως το «Ας παίξουμε πάλι», οι γονείς έχουμε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία, να γίνουμε οι υποστηρικτικοί συνοδοιπόροι των παιδιών μας στο συναρπαστικό «ταξίδι» της μάθησης.

Αν θέλεις, λοιπόν, το παιδί σου να ξεκινήσει γεμάτο σιγουριά και αυτοπεποίθηση τη σχολική του ζωή, αξίζει το Προνηπιαγωγείο ή το Νηπιαγωγείο της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης να είναι το σημείο εκκίνησης για αυτό το νέο κεφάλαιο της ζωής του. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως πρόκειται για ένα περιβάλλον το οποίο θα του προσφέρει τα ερεθίσματα, τις ευκαιρίες και τις εμπειρίες που χρειάζεται, ώστε μεγαλώνοντας να εξελιχθεί σε μία υγιή και ολοκληρωμένη προσωπικότητα, σε έναν άνθρωπο ο οποίος θα διαθέτει τα εφόδια για να κατακτήσει τη δική του προσωπική κορυφή.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές μπορείς να απευθυνθείς στο 22950 29840, στο info@anagennisi.edu.gr ή να επισκεφθείς το www.anagennisi.edu.gr