Πώς επηρεάζει η προσωπικότητα τους βαθμούς του παιδιού στα μαθήματα; Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Όσλο ανέλυσαν δεδομένα από 10.000 παιδιά και είδαν ότι εκείνα με δεκτικότητα και ευσυνειδησία τείνουν να είναι πιο αξιόπιστα, φιλόδοξα και κυνηγούν νέες εμπειρίες.
Σύμφωνα με τη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο Journal of Personality, η φιλομάθεια, το ανήσυχο πνεύμα και η φιλοπεριέργεια είναι οδηγοί για καλές επιδόσεις στο σχολείο.
Διαβάστε επίσης: Έχουν τα μοναχοπαίδια μεγαλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής επιτυχίας;
«Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι τα παραπάνω δεν έχουν να κάνουν με την ευφυΐα. Είναι περισσότερο ζήτημα συναισθηματικών αποκρίσεων και προτιμήσεων. Τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν πολλές πτυχές τους για να τα πάνε καλά στο σχολείο, ενώ εμπλέκονται πολλοί παράγοντες πέρα από την ευφυΐα», αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης.
Η μελέτη αναδεικνύει πόσο ευέλικτα και ευπροσάρμοστα είναι στην πραγματικότητα τα παιδιά, υπογραμμίζει η ερευνητική ομάδα.
Η καλοσύνη (μετράει) και για τους καλούς βαθμούς
Ερευνητές στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα ξεκίνησαν να διερευνήσουν τον ρόλο που έπαιξε η στάση των γονέων στην ψυχολογική υγεία των παιδιών και στην ακαδημαϊκή τους απόδοση. Ζήτησαν από 506 μαθητές της έκτης τάξης να κατατάξουν τα τρία κορυφαία πράγματα που πίστευαν ότι ήθελαν οι γονείς τους για τα ίδια, από μία λίστα με έξι επιλογές.
Τρεις από τις αξίες είχαν να κάνουν με την προσωπική επιτυχία, όπως η απόκτηση καλών βαθμών και η επιτυχημένη καριέρα αργότερα στη ζωή. Οι άλλες τρεις αξίες είχαν να κάνουν με την καλοσύνη και την ευγένεια προς τους άλλους ανθρώπους.
Στη συνέχεια συνέκριναν αυτές τις προσδοκίες των γονιών με το πόσο καλά τα πήγαν τα παιδιά στο σχολείο, εξετάζοντας τόσο τους βαθμούς όσο και τις αναφορές συμπεριφοράς.
Τα καλύτερα αποτελέσματα ήταν μεταξύ των παιδιών που πίστευαν ότι οι γονείς τους εκτιμούσαν την ευγένεια όσο τα προσωπικά επιτεύγματα.
Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά που έβλεπαν τους γονείς τους να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα επιτεύγματα παρά στο να είναι ευγενικοί με τους άλλους είχαν περισσότερες πιθανότητες να βιώσουν αρνητικές επιδράσεις, όπως κατάθλιψη, άγχος, χαμηλότερη αυτοεκτίμηση, προβλήματα συμπεριφοράς, κριτική από τους γονείς, μαθησιακά προβλήματα και πιο χαμηλούς βαθμούς στο σχολείο.