Αν έχετε ένα έφηβο παιδί το οποίο περνάει αρκετές ώρες παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, πιθανόν να μην εγκρίνετε την συνήθεια αυτή. Πιστεύετε ότι χάνει ώρες από το διάβασμά του και από τις δραστηριότητες που θα ενίσχυαν τις κοινωνικές του δεξιότητες και την φυσική του κατάσταση.

Καθώς η ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, σύμφωνα με έρευνες έχει αυξηθεί σημαντικά- μάλιστα υπολογίζεται ότι οι gamers αγγίζουν τα 2.6 δισεκατομμύρια άτομα παγκοσμίως και η πρόσβαση σε ηλεκτρονικά παιχνίδια γίνεται από πολλές ηλεκτρονικές συσκευές, οι επιστήμονες θέλησαν να εξετάσουν περαιτέρω την επιρροή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στους εφήβους.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Ποια προστατεύουν τη μνήμη;

Με σκοπό λοιπόν να ανακαλύψουν πώς το άγχος επηρεάζεται από την υπερβολική χρήση βιντεοπαιχνιδιών, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από το Game User Panel, το οποίο περιελάμβανε ένα δείγμα 801 εφήβων από τη Νότια Κορέα. Οι συμμετέχοντες, ηλικίας από 10 έως 16 ετών, παρείχαν στοιχεία για τέσσερα χρόνια.

Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε δύο μορφές άγχους, το ακαδημαϊκό, δηλαδή το άγχος για τις σχολικές εξετάσεις και την απόδοση στο σχολείο γενικότερα, και το άγχος των διαπροσωπικών σχέσεων με τους συνομηλίκους. Οι ερευνητές μέτρησαν την υπερβολική χρήση παιχνιδιών χρησιμοποιώντας μια έρευνα 20 ερωτήσεων που αξιολογούσε συμπεριφορές όπως η παραμέληση των ευθυνών και της κοινωνικής ζωής λόγω του παιχνιδιού. Μετρήθηκε επίσης η αποτελεσματικότητα των παιδιών στα παιχνίδια.

Τα ευρήματα έδειξαν μια ισχυρή σχέση μεταξύ του ακαδημαϊκού άγχους και της αυξημένης χρήσης βιντεοπαιχνιδιών. Οι έφηβοι που αντιμετώπιζαν υψηλότερα επίπεδα ακαδημαϊκού στρες είχαν περισσότερες πιθανότητες να κάνουν υπερβολική χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η σχέση αυτή, ωστόσο, δεν παρατηρήθηκε με το άγχος που σχετιζόταν με τους συνομηλίκους.

Κρίσιμη ήταν επίσης η πεποίθηση των εφήβων ως προς την απόδοσή τους στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Οι έφηβοι που πίστευαν ότι είναι πιο «καλοί» σε αυτά ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιούν τα βιντεοπαιχνίδια ως μηχανισμό αντιμετώπισης του ακαδημαϊκού στρες. Αυτό υποδηλώνει ότι για όσους αισθάνονται ικανοί και επιτυχημένοι στο περιβάλλον των παιχνιδιών, τα βιντεοπαιχνίδια χρησιμεύουν ως αποτελεσματική διαφυγή από τις πιέσεις και τις απογοητεύσεις που σχετίζονται με τις ακαδημαϊκές τους προκλήσεις.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι τα βιντεοπαιχνίδια παρέχουν ένα δομημένο περιβάλλον με σαφείς στόχους και άμεσες ανταμοιβές, το οποίο μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τους εφήβους που αντιμετωπίζουν συνεχείς ακαδημαϊκές πιέσεις. Σε αντίθεση με τη συχνά διφορούμενη και αγχωτική φύση της ακαδημαϊκής επίδοσης, τα βιντεοπαιχνίδια προσφέρουν μια αίσθηση ελέγχου και ολοκλήρωσης. Αυτή η αίσθηση ικανότητας και επίτευξης στον κόσμο των παιχνιδιών βοηθά στην άμβλυνση των αρνητικών συναισθημάτων που συνδέονται με το ακαδημαϊκό άγχος, καθιστώντας τα παιχνίδια μια αποτελεσματική στρατηγική αντιμετώπισης για πολλούς εφήβους.