Είτε το παιδί κάνει χειρονομίες είτε λέει κακές λέξεις τις οποίες άκουσε στην τηλεόραση, στο σχολείο, τον δρόμο ή οπουδήποτε αλλού, εσύ ως γονιός προβληματίζεσαι και στεναχωριέσαι.

Ενώ δεν μπορείς να αποτρέψεις το παιδί από το να ακούει τις άσχημες λέξεις και εκφράσεις και να βλέπει τις χειρονομίες, μπορείς να διδάξεις στο παιδί από μικρή ηλικία ότι δεν είναι σωστό να χρησιμοποιεί τις λέξεις αυτές, μέσα από μερικές απλές πρακτικές.

Διαβάστε επίσης:Καλλιεργώντας την συναισθηματική νοημοσύνη στα παιδιά

Μην του δίνεις μεγάλη προσοχή όταν λέει κακές λέξεις

Την πρώτη φορά που θα ακούσεις το παιδί σου να λέει μια κακή λέξη πιθανόν να σε πλημμυρίσει θυμός. Ωστόσο, το να δώσεις τόση προσοχή στο γεγονός μπορεί να μπερδέψει ή να τρομάξει το παιδί. Ακόμα, ίσως του δώσεις να καταλάβει πως με τον τρόπο αυτό μπορεί να τραβάει την προσοχή. Προτίμησε λοιπόν να χειριστείς το συμβάν με ηρεμία.

Ρώτησε αν ξέρει τι σημαίνει

Τις περισσότερες φορές που τα παιδιά χρησιμοποιούν μια άσχημη λέξη δεν γνωρίζουν καν τη σημασία της. Ανάλογα με την ηλικία ρώτησε αν γνωρίζει τι σημαίνει η λέξη αυτή και εξήγησε για ποιον ακριβώς λόγο δεν είναι μια καλή λέξη.

Εξήγησε γιατί οι κακές λέξεις δεν είναι αποδεκτές

Αν το παιδί σου χρησιμοποιεί άσχημες λέξεις προς άλλα άτομα, ακόμη κι αν δεν ξέρει τι σημαίνουν, εξήγησε ότι αυτή η συμπεριφορά δεν είναι αποδεκτή. Αν την χρησιμοποιήσε για να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του, πες του ότι υπάρχουν πιο κατάλληλοι τρόποι να επικοινωνήσει τα συναισθήματά του.

Δίδαξε το παιδί να ζητά συγγνώμη

Τα μικρά παιδιά δεν είναι σε θέση να εκφράσουν σωστά όλα τα συναισθήματά τους και είναι απολύτως δικαιολογημένο να κάνουν λάθη. Ωστόσο, αν δεν δίνεις την απαιτούμενη προσοχή επειδή χρησιμοποιούν μια βρισιά ακούσια, ενθαρρύνονται να μην το πάρουν σοβαρά και να το ξανακάνουν. Αν το παιδί σου μίλησε άσχημα σε κάποιον, μεγαλύτερο ή μικρότερο, βεβαιώσου ότι ζήτησε συγγνώμη.

Γίνε το καλό παράδειγμα

Αν διδάξεις στο παιδί να μην λέει κακές λέξεις αλλά εσύ εξακολουθείς και το κάνεις μπροστά του, είτε στο τηλέφωνο, είτε ενώ οδηγείς, είτε κάτω από οποιαδήποτε άλλη συνθήκη, τότε είναι λιγότερο πιθανό το παιδί να σταματήσει αυτές τις συμπεριφορές.