Τα παιδιά σήμερα μεγαλώνουν πολύ διαφορετικά από εμάς. Παρέα με το διαδίκτυο, τα smartphones και άλλα gadgets της εποχής. Το διάβασμα λοιπόν στον ελεύθερο τους χρόνο συμβαίνει μάλλον πιο σπάνια από ποτέ.

Πώς μπορούν να αγαπήσουν πραγματικά τα βιβλία;

Διαβάστε επίσης: Μήπως το παιδί έχει άγχος ύπνου;

Για να βοηθήσετε το παιδί να αγαπήσει το διάβασμα

#1 Μην το βάζετε να διαβάσει!

Όπως εμείς, έτσι και τα παιδιά, μπουχτίζουν… Θέλουν να χαλαρώσουν παρακολουθώντας ένα πρόγραμμα, θέλουν να καταναλώσουν μια μέρα fast food. Αν τα αναγκάζουμε να διαβάσουν όταν δεν το θέλουν, δεν πρόκειται να τους αρέσει.

Δοκιμάστε να συμπεριλάβετε το διάβασμα από μικρή ηλικία στη βραδινή ρουτίνα ύπνου. Είναι σημαντικό το παιδί να το επιλέξει ως απλά ένα μέρος της ζωής και της καθημερινότητάς του, όχι ως κάτι που πρέπει να κάνει.

#2 Διαβάστε πρώτα εσείς

Όταν το παιδί βλέπει τηλεόραση, καθίστε δίπλα του και διαβάστε το βιβλίο σας ή ξεφυλλίστε ένα περιοδικό. Βλέποντάς σας να διαβάζετε, θα θελήσει να διαβάσει.

#3 Χρησιμοποιήστε βιβλία που εμπλέκουν τις αισθήσεις

Τα βιβλία για νήπια έχουν αισθητηριακά κουμπιά και είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να κάνουν την ανάγνωση των ενοτήτων διασκεδαστική. Αυτοί οι τύποι βιβλίων επιτρέπουν στα παιδιά να βιώνουν μια ανεξάρτητη αισθητηριακή εμπειρία χωρίς να χρειάζονται τη δική σας καθοδήγηση.

#4 Διαβάστε το ίδιο βιβλίο ξανά και ξανά

Πιθανότατα έχετε πολλά παιδικά βιβλία που ξέρετε απέξω. Και πιθανότατα το παιδί θα ξαναζητήσει να του διαβάσετε το ίδιο βιβλίο κι απόψε. Η επαναλαμβανόμενη ανάγνωση του βιβλίου που αγαπά το παιδί, του επιτρέπει να συνδυάσει τις πληροφορίες και να βγάλει νόημα από την ιστορία και βέβαια, να διασκεδάσει. Επομένως, υπομονή!

#5 Μην απαγορεύετε τελείως τον χρόνο οθόνης

Δεν χρειάζεται και δεν γίνεται το παιδί να διαβάζει όλη την ώρα. Ο χρόνος οθόνης είναι, όπως είπαμε και για τους ενήλικες, μέσα στο παιχνίδι. Απλώς επιδιώξτε τα παιδιά να καταλάβουν πως το διάβασμα είναι κάτι που κάνετε ως οικογένεια. Με άλλα λόγια, κάντε το διάβασμα μια αβίαστη δραστηριότητα που όλοι αγαπάτε.