Κάθε παιδί έχει κάτι μοναδικό… Μια σπίθα, μια ικανότητα, μια κλίση που ίσως δεν την έχει παρατηρήσει κανείς — εκτός από εσένα. Ποια «υπερδύναμη» έχει ο μικρός ήρωας που μεγαλώνεις κάθε μέρα;

Κάντε το quiz

1. Το παιδί σου έχει 2 ώρες ελεύθερο χρόνο. Τι είναι πιο πιθανό να κάνει;
Α. Παίζει με τουβλάκια ή ασχολείται με κατασκευές.
Β. Σκαρφίζεται παιχνίδια με φίλους ή αδέλφια και τα οργανώνει.
Γ. Διαβάζει ή ρωτάει πράγματα που του κινούν το ενδιαφέρον.
Δ. Ζωγραφίζει, παίζει μουσική, φτιάχνει ιστορίες.

Διαβάστε επίσης: Παιδί ή αλλιώς ένας μικρός φιλόσοφος: Τι κάνουμε στο πέμπτο «γιατί» της ημέρας, πριν καν πιούμε καφέ;

2. Όταν θυμώνει, τι κάνει συνήθως;
Α. Προσπαθεί να ξεχαστεί με κάτι άλλο.
Β. Φωνάζει ή κάνει φασαρία.
Γ. Εξηγεί ήρεμα τι νιώθει.
Δ. Δεν μιλάει πολύ, αλλά εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

3. Πώς αντιδρά όταν του δώσεις ένα νέο παιχνίδι;
Α. Το εξετάζει, το ανοίγει, το αναλύει.
Β. Το χρησιμοποιεί για να παίξει με άλλους.
Γ. Κάνει ερωτήσεις για το πώς λειτουργεί.
Δ. Το εντάσσει σε ένα σενάριο.

4. Ποια σχολική δραστηριότητα του φαίνεται πιο διασκεδαστική;
Α. Πειράματα ή τεχνολογία.
Β. Debate ή ομαδικές εργασίες.
Γ. Έρευνα, ανάγνωση ή παιχνίδια γνώσεων.
Δ. Θέατρο ή γενικά τα καλλιτεχνικά.

5. Όταν πάτε σε ένα μέρος που δεν έχετε επισκεφθεί στο παρελθόν, πώς κινείται στον χώρο;
Α. Δοκιμάζει νέα πράγματα.
Β. Πλησιάζει άλλα παιδιά, τους μιλάει, ξεκινά παιχνίδι.
Γ. Ρωτάει εσάς πριν κάνει κάποια κίνηση.
Δ. Κάθεται ήσυχα και παρατηρεί.

6. Τι κάνει όταν βλέπει κάποιον στενοχωρημένο;
Α. Του φτιάχνει κάτι ή του προσφέρει ένα αντικείμενο.
Β. Τον πλησιάζει, τον αγκαλιάζει, του μιλά.
Γ. Συζητάει και προσπαθεί να τον καταλάβει.
Δ. Του γράφει μια κάρτα κάτι για να νιώσει καλύτερα.

7. Πώς αντιδρά όταν του βάζετε έναν νέο κανόνα;
Α. Προσπαθεί να τον προσαρμόσει στη λογική του.
Β. Αντιδρά δυναμικά, θέλει να πει τη γνώμη του.
Γ. Θέλει οπωσδήποτε να μάθει γιατί χρειάζεται αυτή η αλλαγή.
Δ. Δεν απαντάει, αλλά βρίσκει τρόπο να κάνει το δικό του.

8. Όταν ακούει μια ιστορία, τι του μένει περισσότερο;
Α. Πώς λειτούργησε κάτι μέσα στην ιστορία.
Β. Ποιος πήρε την πρωτοβουλία και τι έκανε.
Γ. Το «γιατί» των πραγμάτων και οι λεπτομέρειες.
Δ. Τα συναισθήματα και το φινάλε.

9. Αν μπορούσε να είναι ήρωας, τι θα ήταν;
Α. Ο Iron Man ή η Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια.
Β. O Superman ή η Έλσα.
Γ. Ο Σέρλοκ Χολμς ή η Ερμιόνη από τον Χάρι Πότερ.
Δ. Ο Μικρός Πρίγκιπας ή ο Όλαφ.

10. Πώς περιγράφουν άλλοι γονείς ή δάσκαλοι το παιδί σου;
Α. «Σκέφτεται έξω από το κουτί».
Β. «Ξέρει τι θέλει και πώς να το πετύχει».
Γ. «Έξυπνο και ώριμο για την ηλικία του».
Δ. «Ευαίσθητο και ταλαντούχο».

Αποτελέσματα

Περισσότερα Α

Η υπερδύναμή του: Λογική, επινοητικότητα

Το παιδί σου βλέπει τον κόσμο σαν ένα σύστημα που μπορεί να εξερευνηθεί, να αναλυθεί και – γιατί όχι – να βελτιωθεί. Του αρέσει βρίσκει πρακτικές λύσεις, με υπομονή, εκεί που άλλοι βλέπουν πρόβλημα. Είναι το παιδί που μπορεί να σου φτιάξει «κάτι» από το τίποτα.

Μπορεί να μη σου πει πάντα πώς νιώθει, αλλά μέσα από αυτό που φτιάχνει σου δείχνει όλο τον κόσμο του. Πρόσφερέ του τα εργαλεία και έναν ήσυχο χώρο για να σκέφτεται ελεύθερα.

Περισσότερα Β

Η υπερδύναμή του: Αυτοπεποίθηση, κοινωνικότητα

Το παιδί σου ξέρει να παίρνει πρωτοβουλίες και να καθοδηγεί. Δεν φοβάται να μιλήσει, να πει τη γνώμη του και να σταθεί μπροστά στους άλλους. Έχει ισχυρό χαρακτήρα, αίσθηση δικαίου και έντονη κοινωνική αντίληψη. Μπορεί να γίνει αυτός που εμπνέει τους άλλους – αρκεί να μάθει να ακούει όσο μιλά.

Μερικές φορές ίσως σε «ζορίσει», αλλά πίσω από την ένταση υπάρχει μια ψυχή που θέλει να ακουστεί. Μην του «κόψεις τα φτερά» – μάθε του πώς να πετά με σεβασμό.

Περισσότερα Γ

Η υπερδύναμή του: Κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση

Δεν του αρκεί το «έτσι είναι» – θέλει να καταλάβει το «γιατί» και «πώς». Είναι ο τύπος του παιδιού που θα σε αιφνιδιάσει με το βάθος του και την ησυχία του.

Μπορεί να φαίνεται «ήσυχο», αλλά μέσα του συμβαίνουν χίλια πράγματα. Μην του δώσεις έτοιμες απαντήσεις – δώσ’ του χώρο και χρόνο να βρει τις δικές του.

Περισσότερα Δ

Η υπερδύναμή του: Φαντασία, ευφυΐα

Το παιδί σου αντιλαμβάνεται το περιβάλλον γύρω του μέσα από χρώματα, ήχους, εικόνες. Έχει έναν πλούσιο φαντασιακό κόσμο που του δίνει νόημα. Ίσως κάποιες φορές να φαίνεται «στον κόσμο του» – αλλά εκεί, κρύβεται η μαγεία.

Δεν χρειάζεται να καταλάβεις πάντα τι κάνει – αρκεί να βλέπεις το φως που εκπέμπει όταν του επιτρέπεις να είναι ο εαυτός του. Το πιο μεγάλο του ταλέντο; Το ότι βλέπει ομορφιά εκεί που οι άλλοι βλέπουν απλώς την καθημερινότητα.